ضرورت افزایش تدابیر بهداشتی با توجه به احتمال شیوع وبا

فرماندار همدان بر افزایش تدابیر بهداشتی با توجه به احتمال شیوع وبا تاکید کرد.

محمدعلی محمدی گفت: شیوع بیماری وبا در برخی از کشور‌های همسایه به ویژه همسایه‌های غربی احتمال موارد آلوده در کشور و این استان را افزایش می‌دهد که برهمین اساس افزایش تدابیر و مراقبت‌های بهداشتی و نظارت جدی بر فعالیت مراکز عمومی بسیار مهم و ضروری است.

او در کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به اینکه تاکنون موردی از شیوع وبا در شهرستان مشاهده و گزارش نشده است، افزود: برغم این‌ها توجه جدی و مستمر به موضوع بهداشت فردی، نظارت بر واحد‌های صنفی، سرویس‌های بهداشتی، آرامستان و دیگر مراکز عمومی شهرستان باید تشدید شود.

فرماندار همدان با اشاره به گزارش مرکز بهداشت همدان مبنی بر ۴۰ مورد بازرسی سبزیکاری‌ها و ۱۳ مورد اقدام قانونی در رابطه با آن‌هایی که از آب فاضلاب برای آبیاری سبزی استفاده می‌کنند گفت: با توجه به اینکه این اقدام تهدیدی جدی برای سلامت مردم و حقوق عامه محسوب می‌شود، باید اقدام قانونی در اسرع وقت برای برخورد با متخلفان و پیشگیری از این کار انجام شود، ضمن اینکه تسریع در امحا محصولات آلوده و جلوگیری از ورود آن به بازار نیز مورد تاکید است.

محمدی  خواستار جلوگیری از عرضه قلیان در تفرجگاه‌ها و مراکز عمومی، صنفی و گردشگری شهرستان همدان شد .

فرماندار همدان با بیان اینکه افزایش نزاع، خشونت و درگیری نشانه نیاز جامعه به خدمات بهداشت روان و آموزش‌های رفتاری و اقدامات فرهنگی است، تصریح کرد: اطلاع رسانی رکن اصلی این موضوع است و باید در کنار آن میدانی نیز وارد عمل شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار