رئیس قوه قضاییه:

تولید ملی واکسن کرونا تراز کشور را بالا برد

آقای اژه‌ای گفت: تولید واکسن کرونا در داخل کشور، تراز ایران را بالا برد و در ردیف کشور‌های پیشرفته قرار داد.

رئیس قوه قضاییه گفت: تولید واکسن ایرانی کرونا به جوانان ما اعتماد و قدرت بخشید و ثابت کرد که می‌توان علی‌رغم وجود محدودیت‌ها و فشار‌های فراوان، یک کار بزرگ و به‌ظاهر انجام نشدنی را به نتیجه رساند.

او گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا د‌ر کشور تا مطالعه بالینی فاز نخست واکسن بومی کرونا حدود ۱۱ ماه زمان سپری شد، اما از زمان ورود امیکرون به کشور تا زمان تولید واکسن آن تنها ۲۹ روز گذشت.

آقای اژه ای  گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در فروردین سال جاری از خط تولید واکسن کوو ایران برکت بازدید کردند و در گزارش خود به تجهیزات بی‌نظیر این خط تولید و ارزش علمی بالای این مجموعه تولیدات اذعان کردند.

رئیس قوه قضاییه پس از افتتاح  خط تولید نسل جدید واکسن ضدسرطان، موضوع طب، دارو و داروسازی را مقوله‌ای دارای اهمیت بالا دانست که بشر از ابتدای خلقت خود بدان نیاز داشته و این نیاز همچنان ادامه دارد.

اوگفت: این که روند تولید دارو در مجموعه گروه دارویی برکت روندی مستمر و ادامه‌دار است و مقطعی و زودگذر نیست، موضوعی مهم و دارای اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای می گوید: تولید واکسن ایرانی کرونا و نجات جان انسان‌ها از طریق تولید این دارو در دوره نسبتا کوتاه با توجه به فشار‌های ظالمانه تحریم‌ها علاوه بر آن که تراز کشور ما را در دنیا بالا برد و در ردیف کشور‌های بسیار پیشرفته در زمینه تولید این نوع واکسن قرار داد، بسیاری از جهانیان را نیز به شگفتی واداشت.

او گفت: تولید علم و ساخت محصولات دارویی در حوزه‌های مختلف، برای کشور ما تولید قدرت می‌کند و این تولید قدرت، کشور ما را در برابر تهدیدات و دشمنی‌های دشمنان ایمن می‌کند.

 محصولات دارویی شرکت بیوسان فارمد که امروز خط تولید آن با حضور رئیس قوه قضاییه افتتاح شد، در زمینه‌های مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری ام‌اس، ناباروری و‌بیماری‌های‌خونی کاربرد دارند.

 عمده دانش فنی تولید محصولات بیولوژیک، پپتیدی و واکسن در اختیار تعداد کمی از کشور‌های پیشرفته دنیا است، شرکت بیوسان فارمد به عنوان یک شرکت دانش بنیان با بهره گیری از زیرساخت‌های تولیدی و اتکاء به دانش محققین و متخصصین داخلی هم تراز با شرکت‌های داروسازی مطرح جهان اقدام به توسعه دانش فنی تولید این محصولات کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.