عرضه و ذبح دام بصورت غیربهداشتی در ایرانشهر ممنوع است

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با افرادی که اقدام به عرضه و ذبح دام بصورت غیر بهداشتی کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

محمدرضا هاشمزهی در حاشیه نشست کارگرو سلامت و امنیت غذایی ایرانشهر که با محوریت بیماری های منتقله از آب و غذا و بیماری های مشترک انسان و دام برگزار شد بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

او گفت: با توجه به عرضه و کشتار دام در مکان های غیر بهداشتی ادارات دامپزشکی، شهرداری، مرکز بهداشت و ادارات دست اندرکار باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی فروشنده های دام های سبک و سنگین در شهر اقدام کنند و تمامی فروشندگان به میدان دام انتقال یابند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ایرانشهر گفت: با همکاری اداره آبفا، مرکزبهداشت و دستگاه قضایی نسبت به قطع انشعاب آب خانوارهایی که رهاسازی آب به داخل معابر دارند اقدام می‌شود.

او گفت: مرکز بهداشت، موظف شد نسبت به جمع آوری توزیع کنندگان سیار بسته های غذایی آماده در سطح شهر اقدام کند.

هاشمزهی گفت: اداره آبفا ایرانشهر نسبت به در اختیار گذاشتن برنامه آبرسانی به روستای نوراباد،به مرکزبهداشت اقدام کند تا درخصوص نمونه برداری میکروبی آب اقدامات لازم توسط مرکزبهداشت انجام شود.

او گفت: تمامی ادارات نسبت به پرداخت به موقع قبوض آب اداره مربوطه اقدام کنند تا اقدامات لازم توسط اداره آبفا درخصوص خریداری پمپ های سوخته سطح شهر انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ایرانشهر گفت: مرکزبهداشت این شهرستان باید مطالب آموزشی در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام و بیماری‌های منتقله از آب و غذا را در اختیار دفتر نهاد رهبری ،بمنظور سخنرانی در مساجد ارسال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار