امام‌جمعه شهرکرد:

تقویت سرمایه‌های ایمانی و انسانی لازمه حرکت در مسیر انقلاب است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد، تقویت سرمایه‌های ایمانی و انسانی را لازمه حرکت در مسیر انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام امام‌جمعه شهرکرد در مراسم آغازین رویداد فرهنگی آموزشی «چراغ روشن» که با حضور مربیان پیش‌دبستانی‌های چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد، گفت: در کنار کار‌های تشکیلاتی باید برای به میدان آوردن ظرفیت‌ها و نهادینه شدن باور توحیدی در جامعه به ویژه بین کودکان و نوجوانان اقدامات با سرعت دنبال شود.

دشمنان بر روی سرمایه‌های ایمانی و انسانی انقلاب اسلامی متمرکز شده‌اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با ایجاد یاس و ناامیدی این سرمایه‌ها را از جریان انقلاب دور کنند.


بیشتر بخوانید


نکونام زیر سوال بردن کارکرد‌های انقلاب، کمرنگ جلوه دادن دستاورد‌های نظام، بزرگنمایی پیشرفت‌های دیگر کشور‌ها و همچنین نورانی جلوه دادن دوران پر از ظلمت و تباهی شاهنشاهی را از جمله اقدامات دشمن برای جدا کردن سرمایه‌های انسانی انقلاب و انقلابیون از ادامه مسیر ایستادگی و مقاومت بیان کرد و گفت: در میدان مبارزه، مهم آن است که انسان‌ها و سرمایه‌ها را پای انقلاب نگه داشت.

هنگامی که صحبت از برکات و دستاورد‌های انقلاب می‌شود، برخی جریان‌ها و حرکت‌ها تلاش می‌کنند با بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها، زبان گویندگان را کند کنند و امروز کار بزرگی که باید انجام شود آن است که حقیقت انقلاب و بدعمل کردن‌ها را از یکدیگر جدا کرد و این یک امر ضروری است، چرا که اگر به درستی بحث تبیینی و روشنگری در این رابطه انجام نشود، انقلاب نیز نمی‌تواند در مسیر خود به درستی حرکت کرده و سرمایه‌های انسانی را همراه خود به حرکت درآورد.

نکونام با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند حقیقت انقلاب شامل نورانیت، مکتب ائمه معصومین، ایمان به خدا، مهدویت، قیامت و کمال انسانی است، گفت: در بعد دیگر از ضرورت حفظ سرمایه‌های انقلاب نیز لازم است، سرمایه ایمانی مردم حفظ و تقویت شود.

امام‌جمعه شهرکرد به توطئه‌ها، تحریف‌ها و القای شبهات از سوی دشمنان برای دور کردن مردم از حقیقت دین و اعتقادات ایمانی اشاره کرد و با ذکر آیاتی از سوره لقمان گفت: بنا به این آیات، لقمان با زبان موعظه و خیرخواهانه که اساس شیوه سخن گفتن با فرزندان است، از فرزند خود می‌خواهد که یک موحد تمام‌عیار باشد.

خسارت‌های فرهنگی و اجتماعی پدیدار شده در تاریخ انقلاب نشات گرفته از ضعف ایمانی برخی افراد است.

آنانی که از سرمایه ایمانی بی‌بهره مانده‌اند همواره در مسیر انقلاب کارشکنی کرده و خسارت‌هایی را بر جمعیت، فرهنگ و آرمان‌های بلند انقلاب وارد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.