نخست‌وزیر سابق ژاپن جان باخت

شینزو آبه، بر اثر شدت جراحات وارده پس از ترور، جان خود را از دست داد.

شینزو آبه ، نخست وزیر سابق ژاپن، که در حین سخنرانی مورد هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستانی در استان نارا، در ۶۷ سالگی جان خود را از دست داد.

نیرو‌های امنیتی عامل تیراندازی را دستگیر کرده‌اند و بنابر گزارش رسانه‌های ژاپنی عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله و عضو سابق نیروی دریایی این کشور است. او از اسلحه دست ساز برای حمله به آبه استفاده کرده است.

«ان اچ کی» به نقل از یک مقام پلیس ژاپن اعلام کرد: متهم پس از دستگیری فاش کرد که از عملکرد آبه ناراضی و عصبانی بوده وقصد کشتن آن را داشته است.

آبه دو دوره از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ و پس از آن از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر ژاپن بود. هم اکنون فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات  پس از پایان دوره یکساله نخست وزیری یوشیهیده سوگا که باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه بود، یکصدمین نخست وزیر ژاپن شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۱:۲۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
شینزو آبه ۲۱ سپتامبر ۱۹۵۴ در توکیو و در یک خانواده سیاسی برجسته به دنیا آمد. امروز حین سخنرانی با شلیک ۲ گلوله هدف قرار گرفته شد و پس از چند ساعت درگذشت.

پدر او، شینتارو آبه از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۱ در مجلس نمایندگان خدمت می‌کرد و از ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ وزیر امور خارجه بود. پدربزرگ او نیز دو دوره نماینده مجلس ژاپن بود.

فعالیت سیاسی شینزو آبه با ورود به مجلس در انتخابات ۱۹۹۳ آغاز شد و پس از اینکه یک سال دبیر ارشد کابینه بود در سپتامبر ۲۰۰۶ به عنوان جوانترین نخست‌وزیر و رئیس حزب لیبرال دموکرات پس از جنگ جهانی انتخاب شد.
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۹:۱۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
شک نکنید گندش در میاد از طرف ایران اجیر شده
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۱۱ ۱۹ تير ۱۴۰۱
تو ایرانی نیستی تو جیره خوار مریم قجر عضدانلو هستی و فقط برای یک پرس چلوکباب این تهمت رو به کشور من میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
سپهنود
۱۶:۰۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
لات بمیری سامورایی
Germany
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
بیچاره :(
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۴:۱۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
قاتل نامرد و بی شرافت جناب شینزو آبه مرحوم باید به فجیع ترین وجه به قتل برسد. باید همه ببینند و عبرت بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
خب به درک واصل شد . همسویی او با اربابانش علیه ایران فراموش نمیشه . خروجی عملکرد گله دشمنان در مورد سرزمین مان ، پاچه همدیگر رو گرفتن و همدیگر رو بقتل رساندن هست . والسلام
Iran (Islamic Republic of)
آردام
۱۳:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
خوب کاری کردن دم قاتل گرم.
آخرین اخبار