رونق اقتصاد گیلان با حمایت از تولید و توسعه صادرات

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: اقتصاد گیلان با حمایت از تولید و توسعه صادرات رونق می‌یابد و دولت سیزدهم در این بخش برنامه‌های راهبردی مناسبی دارد.

اسدالله عباسی در دیدار با وزیر امور اقتصاد و دارایی با تشریح روند توسعه اقتصادی در استان، به اقدامات صورت گرفته در گیلان با هدف رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: اقتصاد داخلی نقش تعیین کننده‌ای در توسعه پایدار دارد.

به گفته استاندار گیلان، صدور ۱۲۸ مجوز سرمایه گذاری و شناسایی ۲۵۶ عرصه سرمایه گذاری در گیلان بر اساس توانمندی‌های موجود در نقاط مختلف استان گامی در مسیر تسهیل سرمایه گذاری است و این مهم برای اولین بار در گیلان محقق شده است.

مولدسازی تولید و تغییر وضعیت واحد‌های راکد و نیمه فعال به فعال ضرورتی غیرقابل انکار است و با راه اندازی واحد‌های راکد مقدار میزان قابل توجهی از تعهد اشتغال استان در دولت سیزدهم اجرایی می‌شود.

بانک‌ها باید نسبت به تامین و توزیع عادلانه اعتبارات و تسهیلات و همراهی بهتر با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اهتمام ورزند.

شرایط مناسبی در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، در گیلان با تقویت اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی وجود دارد که باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد.

با توجه به احصاء مشکلات بخش تولید و اقتصاد استان بزودی جلسه‌ای عملیاتی با حضور وزیر اقتصاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و متولیان امر در تهران برگزار و مصوبات و دستورات لازم جهت تسهیل در روند اجرا، ابلاغ شود.

در سالی که بنام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، وفاق و همدلی خوبی بین مسئولان استانی در جهت رفع مشکلات مردم از جمله تولید و اشتغال وجود دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این دیدار، بیشترین نارضایتی و شکایت مردم را در حوزه مالیاتی، بانکی و گمرکی عنوان کرد و گفت: دولت به دنبال کاهش این نگرانی است و به زودی این دغدغه‌ها برطرف می‌شود.

به گفته سید احسان خاندوزی، مصوبات سفررئیس جمهور باید به ثمر برسد.

اقدامات خوبی در گیلان صورت گرفته و فعالیت‌های خوبی هم شروع شده و گام‌های پایانی آن باقی مانده است، اما در خصوص ابلاغ و بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهور همچنان بانک‌های استان فاقد ظرفیت‌های لازم بودند و منتظرند تا ابلاغیه صورت بگیرد و بتوانند از آن استفاده کنند.

در پرداخت تسهیلات با تنگنا‌هایی مواجه هستیم و دولت به دلیل اینکه به دنبال کنترل افزایش نقدینگی است، در این بخش با حساسیت بیشتری رفتار می‌کند.

بانک‌ها موظف عمل به تعهدات خود در حوزه تسهیلات به خصوص در بخش اشتغال و تولید هستند و اگر مدیران منطقه‌ای نسبت به عمل و تخلف بانک‌ها بی توجهی کنند باید مورد برخورد جدی قرار گیرند.

در این نشست که معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل حوزه استاندار و تعدادی از مدیران ستادی استانداری گیلان حضور داشتند، سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا و رئیس مجمع نمایندگان گیلان، جبار کوچکی نژاد، از نمایندگان شهرستان‌های رشت و خمام و حسن محمدیاری، نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.