دانشگاه شهرکرد میزبان دومین کنفرانس ملی آخرین دستاورد‌های مهندسی داده و دانش و محاسبات نرم

دومین کنفرانس ملی آخرین دستاورد‌های مهندسی داده و دانش و محاسبات نرم به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، دومین کنفرانس ملی آخرین دستاورد‌های مهندسی داده و دانش و محاسبات نرم ۱۶ شهریور امسال در محور‌های مهندسی داده شامل چالشها، دستاوردها، کابرد‌ها و فرصت‌های آتی؛ مهندسی دانش و نقش آن در صنایع مختلف؛ روش‌ها و محاسبات نرم در آمار؛ محاسبات نرم افزار و کاربرد‌های آن در علوم و صنایع گوناگون؛ سیستم‌های هوشمند، شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشین وسیستم‌های اطلاعاتی و مهندسی نرم افزار به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

با توجه به گسترش روز افزون طرح و توسعه در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و همچنین رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی در سال‌های اخیر، استفاده از علوم داده و نیاز محققین به کاربرد آن‌ها بیش از پیش محسوس است. 


بیشتر بخوانید


ازاین روی، در چند سال اخیر تمرکز بسیاری از تحقیقات در حوزه کامپیوتر در این حوزه بوده و به نظر می‌رسد که در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد. علوم داده و مهندسی دانش از مباحثی هستند که در رشد و تعالی کسب و کار‌های متنوع نقش به سزایی دارند و به نوعی آینده نگری در بسیاری از کسب و کار‌ها و برنامه‌های استراتژیک در این حوزه ها، متکی بر دستاورد‌های این حوزه‌های پیشرو می‌باشد. 

در کنار این مباحث استفاده از تکنیک‌ها و الگوریتم‌های محاسباتی در تحلیل داده‌ها و استفاده از آن‌ها در کسب و کار‌های نوین و استارت آپ‌های فناورانه در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. 

امروزه کمتر استارت آپ و کسب و کار‌های نوآورانه‌ای را می‌توان تعریف نمود که در آن‌ها نقش محاسبات نرم در کنار فرایند‌ها و تکنولوژی‌های نرم افزاری پررنگ نباشد. 

از این روی، تقریبا در همه حوزه‌های فنی، اقتصادی، مالی، پزشکی، کشاورزی، ... استفاده از این تکنولوژی‌ها به شدت مورد توجه محققان و متخصصین می‌باشد. 

این موارد نشان دهنده تنوع مناسب تحقیقات در حوزه‌های علوم داده و محاسبات نرم می‌باشد. 

این امر فرصت مناسبی را فراهم می‌نماید تا با مشارکت متخصصان در دانشگاه، زمینه مناسبی برای گردهمایی محققان در این حوزه‌ها فراهم شود. 

تجربه برگزاری اولین دوره کنفرانس ملی آخرین دستاورد‌های مهندسی داده و دانش و محاسبات نرم در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه شهرکرد و استقبال محققان و متخصصان از این کنفرانس موجب شد، دومین دوره این کنفرانس نیز به مدت یک روز در ۱۶ شهریور امسال در دانشگاه شهرکرد برگزار شود.

محققان و پژوهشگران علاقمند می‌توانند تا ۱۵ مرداد ماه به دبیرخانه این کنفرانس مقاله ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار