برگزاری جشن بزرگ زیباترین پیوند در یزد

همزمان با گرامیداشت هفته ازدواج مراسم بزرگ زیباترین پیوند با حضور جمعی از مسوولان و مردم برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بحث ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج‌آگاهانه، آسان و پایدار، گفت: هفته ازدواج فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی و آسان است و با اشاعه این فرهنگ در جامعه بسیاری از مشکلات خانواده از جمله افزایش آمار طلاق کم خواهد شد.

پورسلمان با تاکید بر این که ازدواج آسان، بهنگام و پایدار در استان یزد باید ترویج داده شود گفت: تلاشمان اقدامات اثر بخش درباره تسهیل و رفع موانع ازدواج، فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رسومات نوظهور، ضرورت معرفی الگو‌های ازدواج ساده، موفق و آگاه سازی جوانان و خانواده‌ها در خصوص اهمیت و نقش مشاوره در ازدواج موفق جوانان است.

به گفته این مسئول: ازدواج باید آگاهانه، آسان، بر پایه تعقل و به موقع باشد که چنین ازدواج‌هایی دارای ثبات و پایداری خواهد بود و امیدواریم با تسهیل ازدواج جوانان و رفع موانع از قبیل مسکن، اشتغال و غیرو شاهد ازدواج به موقع و پایدار و تشکیل خانواده از سوی جوانان باشیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز گفت: ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آسان این امر مقدس به دور از تجملات در وهله اول از خانواده و اطرافیان آغاز شود و سپس به جامعه تسری داد.

حجت الاسلام مجتبی صداقت گفت: ازدواج مسئله مهمی است و خداوند متعالی به عنوان یک پایه و اصل در زندگی انسان‌ها قرار داده است و همه چیز در زندگی حول این محور است.

تقدیر از فعالان ازدواج، برگزاری عقد نمادین، اجرای سرود، نمایش طنز از برنامه‌های این آیین بود.

در این مراسم ۵۵ زوج آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند. ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار