حرکت مازندران به سمت موج جدیدی از کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حرکت استان به سمت موج جدیدی از کرونا خبر داد.

دکتر علیپور از روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در مازندران خبر داد و گفت:این افزایش در بیماران نشان دهنده حرکت استان به سمت موج جدیدی از کرونا است.

او می‌گوید: حدود ۴۰ درصد آزمایش ابتلا به کرونا در مسافران هوایی به استان تاکنون مثبت بوده و سویه‌ای که در حال حاضر مطرح است سویه جدید اُمیکرون BA.۵ است که بیشتر در این مسافران دیده شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان در یک هفته اخیر به بیش از ۷۰۰ نفر در روز رسیده است.

به گفته علیپور افراد بالای ۱۸ سالی که ۶ ماه از دریافت دُز سوم واکسن کرونا آن‌ها گذشته به دلیل پایین آمدن ایمنی آن‌ها برای دریافت دُز چهارم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهر‌های استان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گوید:مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تمامی شهر‌های مازندران فعال است و در صورت افزایش تعداد مراجعه کنندگان این مراکز هم افزایش می‌یابد.

به گفته علیپور از نظر نوع و تعداد واکسن‌ها وضعیت خوبی در استان وجود دارد و مشکلی از این نظر نیست.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۲۴ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۳۳ هزار دُز سوم بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.