ترویج مسائل فرهنگی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه های اجرایی استان، ترویج مسائل فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، رعایت شئونات اسلامی و نماز اول وقت را در دستورکار خود قرار دهند.

قناعت در شورای استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در نگاه امیرالمؤمنین علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد و می‌فرمایند: «تمام کار‌های نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست».

او گفت: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند که بحث امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی، دینی و سیاسی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر از حوزه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در کشور و نظام غفلت کنیم قطعا مشکلات فراوانی در جهت رو به جلو و پیشرفت و تعالی نظام اسلامی ایجاد خواهد شد.

قناعت با تأکید بر پرهیز از شتاب زدگی در این حوزه فرهنگی، گفت: در این خصوص باید با یک سرعت قابل قبول و منطقی داشته باشیم و از جهتی هم دچار خطا و اشتباه نشویم و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب «مسئله‌ی امر به معروف و نهی از منکر، مثل مسئله‌ی نماز است. یاد گرفتنی است».

او گفت: تحول‌گرایی در دستور کار جدی دولت سیزدهم است و این تحول فقط در حوزه معیشت و اقتصاد متوقف نشده، هر چند در این حوزه دولت دارد جراحی‌های بزرگی اقتصادی را در راستای تحول انجام می‌دهد، اما در کنار تحول اقتصادی، دولت در حوزه‌های فرهنگی هم بسیار دغدغه‌مند است و در سطح کشور قرارگاه عفاف و حجاب تشکیل و شرح وظایف آن به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان است که ترویج مسائل فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، رعایت شئونات اسلامی و نماز اول وقت را در دستورکار خود قرار دهند، گفت: اگر مدیران ما در این زمینه دغدغه‌مند شوند، قطعا موفق‌تر خواهیم بود.

قناعت  گفت: قرارگاه حجاب و عفاف خراسان جنوبی از نظر آیتم‌های مختلف از جمله قرارگاه‌های برتر در سطح کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.