دیدار رییس کل دادگستری قزوین با مردم محمود آباد نمونه

رییس کل دادگستری قزوین با حضور مسجد جامع محمود آباد نمونه با مردم این شهر دیدار و با آنها گفت و گو کرد .

 علی شعبانی در دیدار با مردم محمودآباد نمونه گفت: ارتباط نزدیک و چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم از اولویت های ۱۵ گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال جاری است و این موضوع با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و تا پایان سال ۱۸۰ برنامه دیدار مردمی در مساجد استان پیش‌بینی شده است.

بدون شک اگر حضور مسئولان قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلات و پیگیری مسائل مطروحه از سوی آنها تبدیل به رویه واحد شود، قطعاً می توان بسیاری از موارد را به صورت ویژه پیگیری نمود و گره گشای مشکلات مردم بود.

یقیناً یکی از آسیب های جامعه امروز فقدان آگاهی و دانش نسبت به مسائل حقوقی و قضایی است و این موضوع در پرونده های قضایی کاملاً مشهود است و همین موضوع موجب می شود مردم در برخی مراودات اجتماعی و معاملات خود دچار مشکل شده و ناچارند برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه کنند.

مردم باید واقف باشند که کار قضایی از حساسیت و پیچیدگی های خاصی برخوردار است و قاضی در مسیر دادرسی بر اساس قانون عمل می کند و خارج از مسیر قوانین و مقررات نمی تواند رسیدگی کند .

انتظار داریم ریش‌سفیدان و معتمدان محلی نگذارند اختلافات میان افراد منجر به تشکیل پرونده شود و با میانجی‌گری مسائل و مشکلات را قبل از طرح دعوا حل و فصل کنند.

 هر فردی در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی که قرار دارد، باید خود را مقید به قانون بداند و اگر به قوانین به درستی عمل شود، بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و جامعه به حداقل می رسد.

شعبانی ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب، گفت: اگر عفاف و حجاب در جامعه رعایت نشود شاهد شیوع ناهنجاری‌های اخلاقی، آسیب های اجتماعی و فروپاشی نهاد خانواده خواهیم بود و مردم باید کانون خانواده را خودشان حفظ کنند بنابراین فرهنگ عفاف و حجاب باید از خانه شروع شود و اگر خانه‌های ما عفیف شود جامعه نیز عفیف خواهد شد.

در این دیدار مردم مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را با مسئولان قضایی استان مطرح کردند و در خصوص برخی از آنها دستور قضایی لازم صادر و مقرر شد مکاتبات مردم در کارگروهی ویژه در استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار