مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عضویت خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر، محدود است

شمسایی گفت: طی چند ماه اخیر بیش از هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر شدند که عضویت صنف خبرنگاران محدود است و از ۸۰ هزار عضو، ۵ هزار نفر خبرنگار هستند.

نشست صمیمی مدیران و اصحاب رسانه استان کرمان با مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

 ایمان شمسایی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: کرمان شهر علم، فضیلت و شهادت است و شهید سلیمانی که پرورش یافته این دیار است به دلیل ویژگی‌هایی همچون: اخلاص، رشادت، خلق و خوی کریمانه و رحیمانه، جذب حداکثری، مروت و مدارا و... در جهان عالم‌گیر شد. در کرمان بزرگان زیادی در علم و سیاست حضور داشته‌اند که بعضی از این بزرگان در عرصه رسانه نیز فعال بوده‌اند.

او می گوید: در دولت سیزدهم، سیاست‌هایی داریم که رفتار ما براساس همین سیاست است و سیاست دولت در حوزه رسانه بر این است که هم صنف و هم کار حرفه‌ای و محتوا مهم است و نباید هیچ کدام را فدای دیگری کرد.

به گفته  مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سبد حمایتی وزارت ارشاد محدود است و  با این حال در سال، روزی یک میلیارد تومان از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم که در این بین رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دولتی از این حمایت محروم بوده‌اند.

او می گوید: پارسال در مجموع، ۱۹۶ میلیارد تومان آگهی دولتی و ۱۶۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید تضمینی از نشریات برای نهاد کتابخانه‌ها اختصاص یافت.

به گفته شمسایی تعرفه‌های آگهی‌های دولتی در امانت ما است نه در اختیار ما و برای افزایش این تعرفه‌ها تلاش می‌کنیم.

او درباره نحوه کسب مجوز‌ها و تدوین آیین‌نامه‌ای جدید برای صدور مجوز‌ها با رویکرد تخصصی، گفت: در حال تدوین بسته حمایتی از رسانه‌ها هستیم. همچنین نگاه ما مانند تمام دنیا به رسانه‌های استانی و محلی است و به این سمت حرکت می‌کنیم و این کار تکلیف ما است.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: بر تخصص‌گرایی تاکید داریم و جریان‌سازی رسانه‌ها، اقدامات تولیدی آن‌ها و محتوای رسانه‌ها مهم است و اگر رسانه‌ها این گونه باشند حمایت خواهند شد؛ بنابراین نشریات و رسانه‌ها را از لحاظ محتوایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گفته او کسانی که اصحاب واقعی رسانه هستند هم در مناطق محروم و  هم در حوزه‌های تخصصی و صنفی حمایت می‌شوند و  عضویت در صندوق اعتباری هنر، یکی دیگر از موضوعات مورد توجه است که در چند ماه اخیر بیش از یک هزار نفر عضو صندوق شدند. صنف خبرنگاران محدود است و از ۸۰ هزار عضو صندوق اعتباری هنر، ۵ هزار نفر خبرنگار هستند.

پیش از این نشست، شمسایی در جلسه با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان ضمن اعلام حمایت از خانه‌های مطبوعات استانی، گفت: خانه‌های مطبوعات برای حمایت باید طرح ارائه دهند و برنامه‌های خود را با توجه به اساس‌نامه ارائه کنند.

او می گوید: بر تمرکز زدایی تاکید داریم و شوق ما برای سپردن کار به خانه مطبوعات استان‌ها وجود دارد؛ البته در صورتی این امر محقق می‌شود که یک صدای واحد از خانه‌های مطبوعات استانی شنیده و اختلافات مرتفع شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار