۴۵۰ راس گوسفند در سرخس مسموم و تلف شدند

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: حدود ۴۵۰ راس گوسفند در یک واحد دامداری در روستای گنبدلی این شهرستان به دلیل احتمال مسمومیت با قرص برنج تلف شدند.

حسن نوری زاده گفت: به دنبال تلف شدن گوسفندان در دامداری مزبور طی روز‌های اخیر، بلافاصله از سوی بخشدار مرکزی و دامپزشکی شهرستان سرخس این موضوع پیگیری و طبق بررسی مقدماتی مشخص شد، تلف‌شدن دام‌ها بواسطه عامل عفونی نبوده است.

او گفت: به ظاهر علت اولیه تلف‌شدن گوسفندان مصرف یونجه، نان خشک و آرد مسموم با قرص برنج موجود در غذای دام‌ها بوده است، البته لاشه ۲ راس دام به دامپزشکی استان ارسال شده تا آزمایشات لازم صورت گیرد که نتیجه قطعی پس از انجام اقدامات آزمایشگاهی اعلام می‌شود.

فرماندار سرخس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تغذیه دام‌ها با آرد‌های قاچاق شده از الیگودرز استان لرستان به سرخس انجام شده است و منشا مسمومیت نیز به ظاهر مخلوط شدن قرص‌های برنج با آرد‌های قاچاق بوده است.

نوری زاده گفت: برای حمایت از این واحد دامداری ۲۰۰ راس دام موجود نیز ذبح شرعی شده و لاشه آن‌ها در سردخانه‌ای در منطقه ویژه نگهداری شده است تا اگر دامپزشکی مصرف این دام‌ها را بی خطر تشخیص داد، دام‌های کشتار شده به بازار عرضه شود تا دامدار متحمل ضرر بییشتری نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۲۱:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۱
اگه دولت حمایت کنه نهاده ها رو به نور چشمی های خودشان ندن این وضعیت پیش نمیاد
آخرین اخبار