نورا به عنوان دز یادآور در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفت

نورا از نوع واکسن‌های نوترکیب پروتئینی است که بر اساس تحریک سیستم ایمنی بدن به بخشی از پروتئین اتصالی اصلی ویروس طراحی شده است.

 

تمامی مراحل طراحی و تولید واکسن نورا در شرکت دانش بنیان پلاسما درمان سرو سپید به مدت ۱۵ ماه زیر نظر محققین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تحت نظارت سازمان غذا و دارو انجام شده است. مراحل کارآزمایی بالینی فاز اول، دوم و سوم خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و بی خطر بودن و حفاظت بخشی خود را اثبات کرده است. در حال حاضر با کسب استاندارد‌های مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با اخذ مجوز کمیته ملی اخلاق در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ به منظور تزریق دز یادآور در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و متخصصین این امر با آغاز پیک جدید ابتلا به بیماری کرونا، برای تزریق دز یادآور که شامل دوز سوم و چهارم است، بهترین واکسن‌های مورد انتخاب واکسن‌هایی هستند که بر پایه پروتئین نوترکیب هستند از جمله این واکسن‌ها می توان به واکسن نورا اشاره کرد که نسبت به سایر واکسن‌های نوترکیب دارای مزایای زیر می‌باشد:


  • با افتخار واکسن نوترکیب صد در صد ایرانی
    * دارای کیفیت بالا و خلوص ۱۰۰ درصدی پروتئین نوترکیب
    * استفاده از تکنولوژی پیشرفته در فرآیند تولید و تخلیص و فاقد هرگونه ناخالصی
    * بدون هیچ گونه عوارض جدی و کاملا بی خطر
    * افزایش چشمگیرتر آنتی بادی حفاظت بخش در ۱۰۰% افراد با تزریق دز یادآور
    * قابلیت مهار سویه های جهش یافته‌ ویروس کرونا
    * پایداری تیترآنتی بادی حداقل تا ۴ ماه پس از تزریق
  • نحوه مصرف واکسن نورا:
    به شکل تک دوز نیم میلی لیتر به صورت عضلانی تزریق می‌ شود.

عوارض جانبی احتمالی واکسن نورا چیست؟

هیچ گونه عوارض جدی در افراد واکسینه شده گزارش نشده است. سردرد و احساس خستگی و عوارض در محل تزریق از قبیل سفتی و درد در بعضی از افراد مشاهده شده است.

موارد منع مصرف:

۱- بر اساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده و مجوز‌های صادره، واکسن نورا را می توان به افراد ۱۸ سال به بالا تزریق کرد. بدیهی است تزریق آن به افراد زیر ۱۸ سال پس از پایان مطالعات و تکمیل پایانی و در نهایت اخذ مجوز‌های قانونی امکان پذیر خواهد بود.
۲- تزریق واکسن نورا برای افراد با سابقه‌ حساسیت شدید (شوک آنافیلاکسی) به هر یک از اجزای سازنده آن ممنوع است.
۳- تزریق واکسن نورا در دوران بارداری و شیردهی تا پایان مطالعات و تکمیل اطلاعات و در نهایت صدور مجوز قانونی ممنوع است.

تداخلات دارویی:

هیچ گونه تداخلات دارویی برای واکسن نورا تاکنون ذکر نشده است.

آیا واکسن نورا بر روی سویه های جهش یافته موثر است؟

اگرچه تمامی انواع واکسن‌های کووید ۱۹ که در سراسر جهان مجوز اضطرار دریافت کرده اند با تمرکز بر ویروس چینی (ووهان) ساخته شده‌اند، اما بررسی‌ها نشان داده اند واکسن نورا به میزان قابل توجهی بر سویه های جهش یافته از جمله امیکرون بسیار موثر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
دختر من زد بدنش پر لکه های صورتی بدون خارش شدکه هنوز بعد از ده روز جاشون هست ولی کمرنگ شده موقع زدن هم کسی تذکری نداد گرچه سابقه حساسیت هم نداشت ولی اگر کسی سابقه حساسیت داشته باشه قبلش بایدتذکر بدن من هنوز نگرانم
آخرین اخبار