آموزش تیم‌های داوطلب نجات محلات شیراز آغاز شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: چهارمین دوره از جشنواره شهر ایمن در ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار این کلانشهر با هدف تسریع در عملیات‌های امدادرسانی و پیشگیری از حوادث آغاز به کار کرد.

محمدهادی قانع گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده طی چهار سال گذشته چهارمین دوره از جشنواره شهر ایمن را با شعار «داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» در ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار شهر شیراز با هدف تسریع در عملیات‌های امدادرسانی و پیشگیری از حوادث آغاز به کار کرد.

او با تاکید بر اینکه چهارمین دوره این جشنواره نهایی و تکمیل کننده تلاش‌های چهار ساله آتش نشانان شیراز در این زمینه است گفت: ما در سه دوره گذشته علاوه بر دنبال کردن هدفمان در رسیدن به شهر ایمن تعداد زیادی از شهروندان را به عنوان آتش نشان داوطلب جذب و آموزش دادیم که در نقاط مختلف شهر شیراز سکونت دارند.

قانع گفت: با شروع چهارمین جشنواره شهر ایمن ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار شناسایی و تیم‌های داوطلب نجات در محله خودشان دسته بندی و به عنوان یک تیم امداد و نجات که با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی نیز در ارتباط خواهند بود، نام گذاری شده‌اند.

او گفت: تیم‌های نجات هر محله از ۱۴ آتش نشان داوطلب تشکیل و به صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش خواهند دید.

قانع گفت: علاوه بر آموزش‌های حرفه‌ای، تجهیزات و ابزار مناسب در راستای پیشگیری و اقدام اولیه در برابر حوادث در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

او محوریت جشنواره شهر ایمن چهار را تشکیل گروه‌های داوطلب و تقویت آن‌ها برای امدادرسانی، سازمان دهی و ارتقا ایمنی محلات با تجهیزات مناسب امدادی و اطفایی اعلام کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: اولین دوره آموزشی سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ از تیم داوطلب نجات محله قبله در بلوار عدالت آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار