نویسنده کودک و نوجوان:

دوای هر درد فرهنگی در گرو توجه به ادبیات کودک و نوجوان است

یک نویسنده کودک و نوجوان گفت: توجه به ادبیات کودک و نوجوان راهکاری برای حل مسائل فرهنگی است.

احمدمیرزاده، شاعر، نویسنده و محقق حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: امروز روی صحبت من با مسئولین فرهنگی از شهر مقدس مشهد است، شهری که در شرق کشور قرار گرفته است و هنرمندان آن بعضا به دست فراموشی سپرده می‌شوند و لاجرم برای دیدن شدن دست به مهاجرت بزنند. سید احمد میرزاده گفت: مشهد شاهراه، پایگاه و خاستگاه زبان فارسی است. زبانی که حامل تمدن، فرهنگ و آموزه‌های تشیع است و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او گفت: دوای هر درد فرهنگی در توجه به حوزه ادبیات کودک و نوجوان است. در واقع ادبیات لایه پنهان رسانه‌های تاثیرگذار جهان است. ما باید در این حوزه نگاه منظومه‌ای و بلند مدتی داشته باشیم، به این معنا که به همه ابعاد جهان بینی برای کودکان پاسخی زیبا و جامع بدهیم اگر توانستیم این منظومه بلند مدت را در ادبیات کودک و نوجوان ایجاد کنیم، می‌توانیم اثرگذاری لازم را انتظار داشته باشیم.

نویسنده و شاعر مشهدی گفت: ادبیات کودک مسئله‌ای تزئینی نیست و باید توجه و سرمایه گذاری لازم در این حوزه صورت پذیرد. نباید به دنبال کار‌های شعاری باشیم چرا که یکی از راه‌های نفوذ دشمنان، ادبیات دینی است. اگر امروز ما قبول داریم که در نبرد فرهنگی با دشمن هستیم، به تمام توان نیرو‌های خودی در این جبهه نیاز داریم. او در پایان خواستار توجه به نویسندگان بومی، جلوگیری از مهاجرت نخبگان فرهنگی و ایجاد فضایی برای رشد و نمود آنان در شهر مقدس مشهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان گفت: یکی از اهداف اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ویژه در دوره مدیریتی جدید خود حرکت به سمت ایران کتابخوان و تلاش برای ایجاد جامعه‌ای کتابخوان است. ما در مجموعه کتابخانه‌های عمومی برای پیشرفت و حرکت سریعتر در این مسیر ابتدا با دغدغه کتاب را داشته باشیم. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: سید احمد میرزاده، شاعر، نویسنده و محقق مشهدی هستیم. نویسنده‌ای که خالق بالغ بر ۲۴ اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است و همیشه در تلاش بوده است تا با قلم خود درک صحیح و مناسبی از شرایط موجود برای کودکان و نوجوانان به عنوان وفادارترین قشر در هر زمینه‌ای را فراهم سازد.

علی اکبر سبزیان گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های آثار سید احمد میرزاده را ارادت وی به ساحت اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) است، توسل همیشگی ایشان به اهل بیت (ع) در خصوص تبیین افکار و سیره زندگی آنان باعث برداشتن گام‌های موثری در این حوزه شده است.

گفتنی است، آئین رونمایی از کتاب «در هفت آئینه: نقد و بررسی کتاب‌های نظری شعر کودک و نوجوان در ایران» اثر سید احمد میرزاده یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود. این کتاب در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارت نشر طلایی تهران در ۲۷۲ صفحه با محوریت نقد و بررسی کتاب‌های نظری شعر کودک و نوجوان در ایران از سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است. شایان ذکر است، آئین رونمایی و امضای پوستر برنامه نیز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار