اردبیل از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح کاداستر است

رئیس اداره توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اردبیل از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح ملی کاداستر است.

علی تفرجی گفت: تاکنون ۹۵۶ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده و تا شهریورماه امسال نیز مابقی اراضی که به دلیل بررسی رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات بلاتکلیف مانده ، نیز به پایان خواهد رسید.

رئیس اداره توسعه و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می گوید: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۳ هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.

او همچنین از احیا و غنی‌سازی ۲۲ هکتار از جنگل فندقلو خبرداد و گفت: در سال های اخیر قسمتی از این جنگل از بین رفته بود که برای احیای این منطقه نهال‌های فندق به صورت گلدانی در این جنگل پرورش یافته و از این نهال‌ها در احیای جنگل استفاده شده است.

تفرجی می گوید: احیا و توسعه عملیات مراقبتی در بیش از ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های استان اجرا شده و برای احیا ، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده که به مرور اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش مردم ، نهادهای مدنی و رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.