افزایش بیجاشدگان داخلی، فقر و بیکاری در افغانستان + فیلم

سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرد تنها در یک سال اخیر، نزدیک به ۲ میلیون نفر در افغانستان بیجا شده اند.

شماری از بیجاشدگان داخلی که در این اواخر از ولایات مختلف به کابل آواره شده اند می گویند اگر زمینه ای کار برای شان فراهم شوند و مساعدت دریافت کنند، حاضر هستند تا به ولایت هایشان بروند.

سازمان جهانی مهاجرت با ابراز نگرانی از وضعیت بیجاشدگان داخلی می گویند که تنها در یک سال اخیر، نزدیک به ۲ میلیون نفر در افغانستان بیجا شده اند.

این سازمان اعلام کرده است: در 2 دهه ای گذشته حدوداََ 6 میلیون نفر بیجا شده که تنها از جنوری سال 2021 تا اپریل 2022 میلادی، نزدیک به 2 میلیون تن در افغانستان آواره شدند.

در کنار آوارگی، شماری هم در ولایت ننگرهار در شرق کشور از بیکاری گویند که ساعت ها در شهر، دنبال کار است اما کاری پیدا کرده نمی توانند.

در شهر مزارشریف در شمال کشور نیز، شماری از مردم از فقر و تنگدستی می گویند که در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند حتا در حالتی قرار گرفته اند که برای خود و فامیل شان، نان خشک خریداری کرده می خورند.

به گفته رئیس اتحادیه صرافان هرات، در این روزها قیمت پول افغانی نیز در برابر ارزهای خارجی کاهش پیدا کرده که این مورد، باعث افزایش قیمت مواد غذایی در بازار شده است.

این مشکلات در حالی دامنگیر مردم افغانستان شده که برنامه انکشافی سازمان ملل برای کمک بشردوستانه به مردم افغانستان، قرار دادی را با بانک جهانی به ارزش 20 میلیون دلار امضا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار