کاهش ۱۷ درصدی حجم آب سد تبارک در خراسان رضوی

حجم آب پشت سد تبارک قوچان در خراسان رضوی هم اکنون ۲۳ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود که نسبت به سال گذشته ۲۸ میلیون متر مکعب یعنی ۱۷ درصد کمتر می‌باشد.

سید موسی حسینی جعفرآبادی مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان گفت: در پی ممانعت برخی از اهالی پایین دست سد تبارک از ادامه کار پروژه انتقال آب شرب از سد به شهر قوچان به منظور تآمین آب شرب سالم و پایدار جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای بادخور و نیز مسئولان انتظامی شهرستان با هماهنگی مدیریت منابع آب شهرستان قوچان در محل مسجد این روستا برگزار شد.

او در این نشست با تشریح ضرورت اجرای این پروژه در مورد حریم و بستر رودخانه‌ها مطالبی بیان و ضمن اقناع روستاییان، برای رفع نگرانی‌های اهالی قول مساعد داد.

در این نشست جانشین فرماندهی انتظامی این شهرستان با اشاره به این که با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت گفت: نیروی انتظامی ضمن تعامل و حمایت از اهالی با افراد سودجو و متخلف برخورد قاطع خواهد داشت.

شایان ذکر است پروژه خط انتقال آب سد تبارک از طریق احداث لوله در بستر رودخانه آب را به شهر قوچان منتقل می‌کند. سد تبارک در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر قوچان ضمن تامین بخشی از آب شرب این شهر هر ساله در فصول بهار و تابستان از طریق شبکه آبیاری پایین دست حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را مشروب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۲۰ ۳۱ تير ۱۴۰۱
منطقه سد تبارک قوچان منطقه ای بکر و زیبا ست اما افسوس امکانات رفاهی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۱۳:۱۲ ۲۹ تير ۱۴۰۱
تشکر در انعکاس اخبار قوچان