رئیس جمهور ایتالیا استعفای نخست وزیر را پذیرفت

دفتر ریاست جمهوری ایتالیا اعلام کرد با درخواست استعفای ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور که پیش از این رد شده بود، موافقت شده است.

سرجو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا استعفای ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا را پذیرفت.به گفته دفتر ریاست جمهوری، دراگی «استعفای خود و دولت تحت رهبری خود» را ارائه کرده و رئیس جمهور آن را مورد ملاحظه قرار داده است. این بیانیه می‌افزاید دولت برای «انجام امور جاری» فعلا سرپرستی امور را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا امروز (پنجشنبه) گفت که به منظور تایید قصد خود برای کناره گیری از قدرت، نزد سرجو ماتارلا می‌رود. او در جلسه‌ای که در پارلمان برگزار شد خطاب به قانونگذاران گفت: «با توجه به رای‌گیری دیروز در سنا، از شما می‌خواهم جلسه را به تعویق بیندازید، زیرا برای اعلام مقاصد خود نزد رئیس‌جمهور ایتالیا خواهم رفت».

دراگی هفته گذشته پس از اینکه یکی از اعضای ائتلاف حاکم، از دادن رای اعتماد به دولت خودداری کرد، گفت که از سمت خود استعفا می‌دهد، زیرا قصد داشته فقط در صورتی در سمت خود باقی بماند که «حمایت گسترده را حفظ کند و در حال حاضر دیگر چنین نیست». با این حال هفته گذشته، رئیس جمهور ایتالیا اولین استعفای دراگی را رد کرد و از او خواست به امید اجتناب از انتخابات زودهنگام، مذاکرات بیشتری را با قانونگذاران برگزار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار