ادارات دو درصد اعتبارات را برای پدافند غیرعامل هزینه کنند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی از ادارات خواست دو درصد اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱ خود را در جهت اقدامات پدافند غیرعامل هزینه کنند.

هاشمی در جلسه شورای فرعی پدافند غیر عامل و قرارگاه زیستی شهرستان بیرجند گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی که زیرساخت‌های حیاتی و مهم دارند می‌توانند دو درصد از اعتبارات تملک سال مالی ۱۴۰۰ خود را در زمینه پدافند غیرعامل شامل ایمن سازی سامانه الکترونیکی، شیمیایی، زیستی، مردم محور، پرتوی و دیگر موارد در ادارات خود هزینه کنند.

او ادامه داد: برابر با اعتبارات بند ه تبصره ۱۹ امسال، ادارات و دستگاه‌های اجرایی از بحث توانستن خارج شده و مکلف و موظف اند که یک درصد از اعتبارات خود را در بحث پدافند غیرعامل ادارات خود هزینه کنند.

هاشمی افزود: همچنین بحث مقررات ساختمان‌ها و نظام مهندسی، مقاوم سازی، جانمایی مراکز مهم که در چه نقاطی باشد در شهرداری باید رعایت شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: ادارات حتما پیگیر مسائل امنیتی در سامانه‌های خود باشند و همچنین در بحث اطفای حریق، تمام نیرو‌ها آموزش‌های لازم را دیده باشند.

او عنوان کرد: هم اکنون در حال بررسی و عملیاتی کردن طرح جامع پدافند غیرعامل در استان و شهرستان هستیم که به دنبال آن تمام نقاط شهری و روستایی باید علاوه بر ایمن سازی، پناهگاه‌هایی برای مواقع خطر داشته باشند.

رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در بحث پدافند غیر عامل

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در کارگروهی تمام فعالیت‌های ادارات مبنی بر اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل رصد شده و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ما همواره در برابر تهدیدات دشمن هستیم و باید تمام ایمن سازی‌ها به خصوص امنیت سایبری در دستگاه‌ها و ادارات مد نظر باشد

فاضلی فرد افزود: ادارات برای پایش‌های تصویری که نقش بازدارندگی مهمی دارد اقدام کنند و آموزش‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات به نیرو‌های خود بدهند.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: اعتبارات حوزه تملک دارایی تا دو ماه دیگر یعنی تا ۳۱ شهریور تمدید شده است، از این رو ادارات برای جذب اعتبارات و صرف دو درصد از اعتبارات برای پدافند غیر عامل توجه ویژه را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.