فرمانده کل سپاه پاسداران:

مقياس اصلی قدرت مقابل ما آمريکاست

سرلشکر سلامی گفت: آمریکا در حوزه زمینی استعداد محدودی دارد و هر چند این استعداد محدود حرفه‌ای و آموزش دیده است، اما قابل جایگزینی نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران در گردهمایی سراسری فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، طرح تحول در راهبرد دفاعی نیروی زمینی را تشریح و آن را مبتنی بر نوع و مقیاس تهدیدات نوین و بزرگ دانست.

سرلشکر سلامی با بیان این که منبع قدرت سپاه، نیروی زمینی و این نیرو قلب و روح سپاه و منبع اصلی هویت آن است، گفت: با تدابیر اخیر فرمانده معظم کل قوا، نیروی زمینی ما در موقعیت یک تحول اساسی قرار گرفته است که شامل تغییر در نگرش به ابعاد عظیم این نیرو در نبرد‌های آینده است.

 وی افزود: هر کشوری که در معرض تهدید است، اگر ضعیف دیده شده و در محاسبات دشمن ضعیف ارزیابی شود، به او حمله می‌شود؛ بنابر این باید متناسب با نگاهی که نسبت به تهدیدات و امنیت ملی و نظام و انقلاب اسلامی داریم، خود را برای این موقعیت آماده کنیم.

فرمانده کل سپاه با بیان این که هویت سپاه مبتنی بر امنیت آفرینی، جهاد، تدبیر، بصیرت و حفظ هویت، عزت، عظمت، آرامش، آبرو، اعتبار و منزلت کشور است، گفت: در این میان نیروی زمینی تحول گرای ما، قلب این حقیقت زنده و جاری است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه تحولی ما به ارتقای راهبرد، تاکتیک و تکنیک در نیروی زمینی سپاه متناسب با تحولات و نوع دفاع در حال و آینده، ناظر بر دفاع از سرزمین و خاک و هویت ما است.

سرلشکر سلامی با استناد به رهنمودی از امیر مؤمنان علی (ع) که فرمود؛ به خدا قسم هیچ ملتی نیست که دشمن، پا در سرزمین او بگذارد و او ذلیل نشود، گفت: شما در نبرد‌های اخیر پیرامونی دیدید که اگر نیروی دفاعی کشوری در روی زمین سست قدرت باشد، دشمن، بی رحمانه سرزمین آن را اشغال می‌کند، از نوامیس عبور می‌کند و مال و جان و شرف و امنیت و آبرو و حیثیت یک ملت را نابود می‌کند؛ و اگر دشمن پای در سرزمین ملتی بگذارد، رهاورد آن، تحقیر و نابودی است.

وی تصریح کرد: ما هر آن چه قدرت داریم، از منبع زمینی عمل می‌کنند؛ تاریخ نشان داده است پادشاهان و امپراتوری‌ها می‌آیند و می‌روند، اما زمین و جغرافیا و قدر و قیمت و استقلال و تمامیت ارضی یک کشور، ثابت می‌ماند؛ این بدان معنا است که زمین هرگز ارزش راهبردی خود را در بقای نظام از دست نمی‌دهد.

 فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت نقش تقویت نیرو‌های دفاعی کشور در زمین، بیان داشت: نیروی زمینی فقط در دفاع، نقش آفرین نیست بلکه در بازدارندگی نقش تعیین کننده دارد؛ زمین در هر نبردی اصالت دارد، اما در جنگ بزرگ، خود، موضوع جنگ است، پس ما باید متناسب با مقیاس تهدیدات بزرگی که فرارو داریم، قدرتمند باشیم تا همچنان در محاسبات دشمن، تأثیر قاطع بگذاریم و این، بازدارندگی است.

 وی افزود: اگر امروز فکر حمله زمینی در ذهن دشمن منجمد شده و به کنار گذاشته شده است به این دلیل نیست که اراده حمله در زمین ندارد، نه، این به دلیل قدرت سازی در نیروی زمینی و به دلیل نتیجه‌ای است که در نبرد انسانی، نمی‌تواند از این نیرو عبور کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه برای نبرد‌های کوتاه و درگیری‌های محدود، علاوه بر نیروی زمینی سایر قدرت‌ها نیز قطعا بسیار مؤثر خواهند بود تصریح کرد: وقتی دامنه جنگ، وسیع و هدف‌های سیاسی در جنگ‌ها به اندازه اشغال یک سرزمین یا تجزیه یک کشور یا فروپاشاندن یک نظام، بزرگ می‌شوند، اینجا نیروی زمینی نقش تعیین کننده خود را هم در جلوگیری از شکست و هم در خلق پیروزی می‌آفریند؛ یعنی فصل الخطاب تمام نقشه جامع دفاعی یک کشور می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت نیروی انسانی در مؤلفه قدرت، افزود: قلب قدرت زمینی، انسان‌های مؤمن، معتقد، پرانگیزه و شهادت طلبی است که تا آخرین لحظات زندگی مقاومت می‌کنند؛ مقاومتی که محصول ایمان است و لذا معنویت و ایمان حقیقی، عنصر اصلی قدرت ما است.

فرمانده سپاه گفت: مقیاس اصلی قدرت مقابل ما یعنی آمریکا، در حوزه زمینی استعداد محدودی دارد و هر چند این استعداد محدود حرفه‌ای و آموزش دیده است و روی او سرمایه گذاری زیادی شده است و اپراتور‌های بسیار قوی هستند، اما قابل جایگزینی نیستند.

وی ادامه داد: اگر یگانی از این نیرو‌ها مهندم شد، قدرت بازسازی آن بسیار زمان بر خواهد بود؛ روح حاکم بر این یگان‌ها به گونه‌ای است که در یک تلفات انبوه، کاملا از هم می‌پاشد؛ محتاط است و از مرگ و مجروح و اسیر شدن گریزان و متواری است، در واقع مرد جنگ با مردانی که در میدان می‌ایستند، نیستند.

 سرلشکر سلامی بیان داشت: نیروی زمینی ما هر چند صاحب فناوری و تجهیزات مدرن است، اما به آن‌ها تکیه نکرده و اصالت خود که همان پشتوانه معنویت، بصیرت و ایمان حقیقی است را حفظ کرده و این ضمانتی برای پیروزی است.

وی افزود: کسی که نخواهد شهید شود، پیشروی نمی‌کند، کسی که به معاد و مفهوم ایثار و شهادت آشنا و معتقد نباشد، به آب و آتش نمی‌زند و در قلب آتش ورود نمی‌کند و دشمن را فراری نمی‌دهد و در حد ظرفیت می‌جنگد، یعنی او اپراتور است؛ ارتش‌های بی ایمان در زمین، اپراتورند.

فرمانده کل سپاه درادامه با بیان این که نیروی زمینی جدید ما باید برای انطباق با تغییرات تازه در گونه‌های متنوع تهدید، تغییرات را در دکترین، تاکتیک و تکنیک تکمیل کند، گفت: گاهی ممکن است که دشمن، شما را مجبور به جنگ در اعماق دور نماید و در آن صورت باید الزامات آن و الزمات تأمین یک یا دو سرزمین بینابینی را نیز دنبال کنید.

وی در پایان خطاب به رزمندگان و فرماندهان نیروی زمینی سپاه افزود: این کشور به برکت وجود شما و امثال شما عزیزان، سربلند و امن است و در مرزهایش مشعل‌های پرفروغ دفاع روشن است؛ خدا به شما این شایستگی را داده است که لباس جهاد و دفاع از این ملت برتن دارید؛ شما دوست دارید برای عزت اسلام شهید شوید، اما تمنا، شهادت توأم با پیروزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
۰۳:۲۰ مقیاس اصلی .....
یعنی اینکه ما خدا و امام زمان داریم و هیچ قدرت پوشالی حتی آمریکا نمی تواند
در مقابل ید قدرت الهی و عظمت خدا
دوام بیاورد .
همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی
شاهد امدادهای غیبی در جبهه های جنگ بودیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام
سردار سلامی به سردار حاجی زاده این پیغام را برسانید که چرا نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک موشک بالستیک عظیم الجثه پیشرفته رونمایی نمی کند یک دنیا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام
ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که دشمنان ایران همان کسانی هستند که در سالهای جنگ تحمیلی همگی به سرکردگی آمریکا کمک صدام رژیم بعث عراق کردند و از هرگونه کمک نظامی ، از نیرو گرفته تا تجهیزات نظامی دریغ نکردند. همانهایی که به اصطلاح امروز به سوی ما دست دوستی دراز می کنند و دم از دوستی می زنند ،اما در واقع گرگهایی در لباس
میش هستند که از پشت خنجر می زنند.
آنها دستشان در دست دشمنان قسم خورده ماست و منتظر فرصت هستند که
به کشور ما ضربه بزنند و ما نباید به هیچ عنوان به آنان اعتماد کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۳۱ تير ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
الهی و ربی من لی غیرک
سلام خدمت آقای سردار سلامی وهمه
رزمندگان دلاور اسلام
ای کاش من هم می توانستم در کنار
شما رزمندگان شجاع و دلیر اسلام
خدمت کنم .
من به عنوان یک مسلمان و یک ایرانی به وجود شما فرزندان غیور اسلام افتخار می کنم و همواره دعا گوی شما هستم
امیدوارم که در پناه خدا و امام زمان (عج)
زنده و سالم و تندرست و موفق و مؤید باشید و خدا پشت و پناهتان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ضعف قانونی
۱۴:۳۶ ۳۱ تير ۱۴۰۱
اگر این اقدام انجام بشه دیگه کسی مثل فتنه 88 به آمریکا گرا نمیده که دلار را تحریم کن تا کل اقتصاد ایران را فلج کنی تا قبل از این آمریکا شرکت‌ها و افراد را موردی تحریم می کرد با راهنمایی خائنین فتنه 88 تحریم دلاری آغاز شد. ضعف قانون بود که رسیدگی نشد به اظهارات مستند فتنه گران و مردم تاوان آن را پس دادند در زمان روحانی هم تاوان بیشتر واقعا چرا اموال بانیان تحریم مصادره نشد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۱ تير ۱۴۰۱
سلام خدا شما را حفظ کند و به شما و همه خدمت گذاران صدیق طول عمر و سلامتی عطا فرماید.
روح همه شهدا شاد و یاد ونامشان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
محدود یعد چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۱
خداحفظش کندنیروهای مسلح بویژه سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۱ تير ۱۴۰۱
ایران قدرتمند و مقتدر آرزو و آرمان تک تک ما ایرانیان است که بحمدالله در برخی از حوزه ها نمایان شده و در حوزه های دیگر نیز به فضل الهی نمایان خواهد شد. اما چرا بعضی در داخل کشور از قدرت ایران ناراحت هستند. از دیدگاه برخی احزاب در داخل کشور، کلمه "اصلاح" یعنی مصالحه با آمریکا و غرب و سلطه پذیری آنها. لازمه این سلطه پذیری بی شک جلوگیری از قدرتمند شدن ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۱
جانم به فدایت سردار عزیز
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
با سلام. از خواندن این مطلب لذت بردم.براستی که متن پر باری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
حالا که لذت بردی این جمله رو هم معنی کن مقیاس اصلی قدرت مقابل ما آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام
امیدوارم به خدا که آتش جنگ وفتنه و خونریزی در هیچ کشوری گشوده نشود
که سخت و ویرانگر است.
اما در چنین شرایطی ، ایمان به خدا و
وحدت کلمه به معنای واقعی و معنویت و مقاومت و ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی در دفاع از کشور و باورها است که می تواند جلو جنگها را بگیرد و یا
آمادگی کامل را داشت .
قبل از وقوع جنگ باید جلو هر گونه
شرارت و ایجاد نارضایتی در مردم و تورم
و ایجاد تنش و شایعات و اختلافات داخلی گرفته شود .
زیرا دشمن قبل از هر اقدامی سعی می کندکه در کشور مورد نظر به شایعات و اختلافات و ایجاد تنش و درگیری میان
مردم و شایعات دامن بزند و در میان
افراد جامعه دو دستگی و ایجاد آشوب و نماید و امنیت جامعه را به هم بزند و سپس به نفع خود سو استفاده نماید.
هر کشوری باید همیشه علاج واقعه را قبل از طوفان نماید ،تا غافل گیر نشوند و آسیب نبینند .
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
صدگفته چونیم کردارنیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بزرگترین نقطه ضعف آمریکا با ارزش بودن جان سربازانشه.۲۰ سال در افغانستان و عراق بودن فقط ۴ هزار کشته دادن
بزرگترین نقطه قوت ما هم بی ارزش بودن جان سربازانه.برامون مهم نیس چقدر کشته بدیم هرروز شهید و جانباز داریم و مهم نیس نصف ملت هم‌کشته بشن
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۰:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
بزرگترین مزیت آمریکاییها نداشتن ایمان، انسانیت ،فهم،رحم،مروت،وصداقته وبزرگترین گناه ما هم تکیه بر خدا وداشتن ایمان وپیوند با ولایته وهمچنین احقاق حق واستقلالمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
زنده باد سپاه
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
حدا کنه جنگی نشه وگرنه خواهید فهمید قدرت واقعی نیروی زمین سپاه چقدر هست
روسیه با t90 تو اوکراین گیر کرده ، شما با t55 که چندین نسل قبلتر هست آخه چکار میتونید بکنید ؟ هرچقدر هم که اورهال کنید مثه پیکانی میمونه که موتور سمند بندازی روش
در واقع ما هیچ یگان زرهی قدر قدرتی نداریم
تکیه شما به تعداد نیروی انسانی هست بخاطر همین هم دست از سربازی اجباری برنمیدارید
با اشتباهاتی هم که صورت میگیره پایگاه مردمی ضعیف میشه
از اونطرف هم با تصمیمات اشتباه استراتژیکی که در رویکردها هست روزبروز داره جنبه معنوی بسیج و سپاه ضعیف میشه ، افرادی مسئولیت ها رو بدست میگیرن که اعتقاد درستی ندارن و همون روحیه شهادت طلبی از بین میره
سعی کنید اینها رو درست کنید
موشک هم استفاده محدودی داره
YJC پخش کن ، این چیزهایی که گفتم از سر دلسوزی هست بلکه بشنون و با آمارهای اشتباهی که بهشون میرسه تصمیمات استراتژیک نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۰:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خدا سایتون از سر کور وکچلا کم نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
تمام توان دشمن صرف زدن پشتوانه مردمی انقلاب شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سردار چرا حق مناطق جنگی نیروهای نظامی اعمال نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
سرزمین
۰۰:۲۹ ۳۱ تير ۱۴۰۱
چون سردار عزیز فقط به جنگ ،دشمن ،امریکا ،موشک ،اسرائیل واز همین واژه ها فکر می کنند ، ولا غیر ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۱ تير ۱۴۰۱
کسی که تو وطن و محل سکونت خودش و آبا و اجدادش زندگی و کار میکنه چرا حق مناطق جنگی از دولت طلبکاره؟؟
آخرین اخبار