خطیب جمعه کرمان تاکید کرد؛

ضرورت برخورد نیروی انتظامی با مظاهر بدحجابی‌

خطیب جمعه کرمان گفت: از نیروی انتظامی درخواست داریم با بدحجابی‌ها و سگ گردانی‌ها برخورد کنند و ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام مهدی عرب پور خطیب جمعه کرمان در نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت:  شهوت معنای عام وخاص دارد و معنای عام شهوت یعنی تمایلات نفسانی آنچه نفس از انسان می‌خواهد و معنای خاص شهوت یعنی تمایلات جنسی، شهوت جنسی است، به هر ترتیب این شهوت پرستی چه به معنای عام و خاص در مقابلش یک پرهیز و خویشتن داری از شهوات است که از آن تعبیر به عفت می‌شود؛کسی این پرهیز را داشته باشد می‌گوید انسان عفیفی است.

او می‌گوید: اگر جامعه گرفتار شهوات باشد مشکلات زیادی برای آن به وجود می‌آید اگر عفیف باشد این جامعه سعادتمند خواهد شد عفت، پاکدامنی، خویشتن داری، کسی که این ویژگی‌ها را داشته باشد عفیف است.

خطیب نماز جمعه این هفته کرمان گفت: در اسلام ودر قرآن انسان‌ها توصیه و سفارش شدند به عفیف بودن و پاکدامن بودن اگر جامعه و افراد دچار شهوات شوند و وعده عذاب داده شده است و دربحث عفت و عفیف بودن هم در سایه عفت و پاکدامنی جامعه سعادتمند می‌شود.

به گفته حجت الاسلام عربپور نکته سوم هر جا که بنا باشد جامعه گرفتار شهوات شود زمینه را شیطان آماده می‌کند سعی می‌کنند در آن جامعه نام خدا و یاد خداکمرنگ شود بالاترین یاد خدا نماز است وقتی ذکر خدا در جامعه باشد شیطان نمی‌تواند وارد شود اگر ذکر خداوند فراموش شد شیطان خیلی راحت می‌تواند آنجا نفوذ کند و زمینه را برای فحشا فراهم کند و جامعه گرفتار فساد خواهد شد دشمن همیشه از همین راه وارد شده است دشمن آنجا وارد می‌شود که بتواند ذکر خدا را از یاد‌ها دور کندامروز دشمنان مسلمانان همین راه را طی می‌کند.

او می‌گوید: اگر بخواهیم جلوی مفاسد را بگیریم و جامعه را از این آسیب‌های اخلاقی نجات دهیم راه‌های زیادی وجود دارد که راه اصلی هشدار دادن و هوشیار کردن و توجه دادن است ما باید سعی کنیم همان طور که دشمن می‌خواهد نماز را ضایع کند و ما باید نماز را در جامعه ترویج کنیم  تا جامعه گرفتار نشود ما باید جوانان را تشویق کنیم و آسان کنیم راه ازدواجشان را جوان که زیر چتر زندگی قرار گرفت آسیب هایش کمتر می‌شود و ما وظیفه داریم در کنار نماز و ذکر خدا ازدواج آسان را ترویج کنیم.

او گفت: از برگزاری مراسم عید غدیر خم  تشکر می‌کنم که با وجود محدودیت‌ها همه سازمان‌ها ستاد‌های مردمی با شور مراسمات را برگزار کردند.

خطیب جمعه کرمان  با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: نیروی انتظامی طرح چهار مرحله‌ای اجرا کرد و این نیرو برخلاف انتظار با قوه قهریه برخورد نمی‌کند، بلکه با برنامه‌های ارشادی با مظاهر  بدحجابی، سگ گردانی برخورد می‌کنند که ضمن تشکر از انجام وظایف قانونی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

 او می گوید:امروز اگر مومنی در جایی گرفتار است باید به او کمک کنیم و حال که در وضعیت بازار به دلایلی مشکلات و گرانی بوجود آمده است، صاحبخانه اگر می‌تواند چرا باید افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی اجاره را انجام دهد و این بی تقوایی است، کمک کنید و دست یکدیگر را بگیرید، اگر به هم ترحم کنید، خداوند بر ما رحم می‌کند و برکت می‌فرستد و درخواست دارم همه تا جایی امکان دارد رعایت هم نوع، هم کیش و همشهری خودشان را انجام دهند.

او با اشاره به فرا رسیدن روز مباهله با مسیحیان نجران گفت: در این روز خانواده پاک مورد توجه قرار گرفتند و قبل از اینکه دعا کنند دشمن زمین‌گیر و تسلیم شد و ایمان آورده و مومن شدند و امیر مؤمنان به عنوان جان پیامبر معرفی شد، باید این ایام را برای جوانان تبیین کنیم تا بدانند چه شخصیتی به عنوان جانشین پیامبر معرفی شد.

عرب پور با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عملیات مرصاد گفت: در بحث عملیات مرصاد جوانان ما بدانند تا منافقینی که با عنوان مجاهدان خلق بودند در جنگ‌ هشت ساله اطلاعات نظامی برای صدام دشمن ایران جمع آوری می‌کردند.

به گفته او ، آنها با تحریک و سلاح صدام از مرز‌های غربی وارد کشور شدند و در مسیر خود بیمارستان خراب کردند و انسان‌های بیگناه را کشتند و امروز این‌ها مدعی دفاع از خلق هستند و پیام، اطلاعیه و بیانیه می‌دهند که باید مواظب آن‌ها باشیم و عملیات آن‌ها با تدبیر امام راحل و شجاعت سربازان ارتش و سپاه و نیرو‌های مردمی در تنگه مرصاد شکست خوردند ، زمین‌گیر شدند و به انزوا رفتند.

خطیب جمعه گفت: جوانان ما باید بدانند که جای آدم‌ها عوض نمی شود و آدم‌های خائن و وطن فروش و دین فروش یک مرتبه دلسوز شوند وبالعکس آن رخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.