رئیسی در جمع نخبگان استان مرکزی:

بهره گیری از ظرفیت از نیرو‌های کارآمد، مخلص و تحول گرا امری ضروری است

رئیس جمهور گفت: هرچند انگیزه داشته باشیم شاهد هیچ تحولی نخواهیم بود، بنابراین ضرورت دارد این فرآیند تحول ایجاد شود و ساز و کار باید متناسب با تحول باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست با نخبگان، خانوده شهدا و ایثارگران استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم استاندار مرکزی گفت: بهره گیری از ظرفیت از نیرو‌های کارآمد، مخلص و تحول گرا برای ایجاد تحول امری ضروری است.حجت الاسلام رئیسی گفت: بهره گیری از تجربیات برای ایجاد تحول، ضرورت این دوره است، شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نیازمند تحول است و باید وضع موجود و مطلوب را خوب ببینیم و فاصله تفاوت وضع موجود و مطلوب را کاهش دهیم تا وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کند.

رئیس جمهور می‌گوید: این نوع نگاه الزام دارد که نخست باید این نوع نگرش تحولی باشد و در حوزه‌های مختلف دولت و دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند تحولی باشد و چنانچه نگاه تحولی نباشد و به وضع موجود قانع شوند تحولی اتفاق نمی‌افتد بنابراین این نوع نگرش و رویکرد بسیار مهم است که باید در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد.

به گفته رئیس دولت سیزدهم نکته دوم نگاه و تحول در فرایندهاست، این فرایند‌ها در برخی موارد معیوب و گاهی دچار کندی جدی است و چنانچه در فرآیند تحول ایجاد نشود، هرچند انگیزه داشته باشیم شاهد هیچ تحولی نخواهیم بود، بنابراین ضرورت دارد این فرآیند تحول ایجاد شود و ساز و کار باید متناسب با تحول باشد.

رئیسی می‌گوید: بهره گیری از ظرفیت از نیرو‌های کارآمد، مخلص و تحول گرا برای ایجاد تحول امری ضروری است و باید زیرساخت‌های موجود استان صنعتی مرکزی فعال شود، ونباید صنایع موجود نیمه فعال باشد، نیاز نیست واحد تولیدی ساخته شود، بلکه باید زیرساخت موجود و یا تحول در نوع مدیریت ایجاد شود.

رئیس جمهور گفت: در امر خصوصی سازی اقدامات نادرستی در کشور انجام شد و افراد فاقد توانایی، تبحر و انگیزه امور را در اختیار گرفتند و واحد‌های تولیدی آسیب‌هایی را متحمل شدند و عقبگرد صنایع را شاهدیم و شمار کارگران کاهش و فعالیت خطوط تولید یکی پس از دیگری متوقف شد.

رئیس هیئت دولت معتقد است اجرای طرح خصوصی سازی ضروری است، اما نباید به قیمت تاراج اموال دولت صورت گیرد و اکنون این وضعیت خصوصی سازی را متوقف کرده اند.

حجت الاسلام رئیسی می‌گوید: اصل اجرای طرح خصوصی سازی اقدام بدی نیست و باید شرکت‌های نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند، از نیرو‌های جهادی انتظار داریم در عرصه فعال کردن صنایع ورود کنند و باید واحد‌های تولیدی غیر فعال، فعال شود و شعار سال محقق شود که می‌توان این اقدام را در استان اجرایی کرد و دولت نیز این مهم را پیگیری می‌کند.

رئیس جمهوردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معادن استان مرکزی گفت: معادن استان به عنوان یک ثروت به شمار می‌رود و باید یک نگرش تحولی در معادن استان مرکزی ایجاد شود و فعالان این عرصه باید متعهد شوند حقوق دولتی را پرداخت کنند و براساس میزان تعیین شده برداشت داشته باشند و هر گونه رابطه ناسالم در این حوزه باید کنار گذاشته و روابطی اداری، سازمان و قانونمند حاکم شود.

او معتقد است: دولت به لحاظ مباحث دینی و ملی موظف است اجازه ندهد، روابط ناسالم جایگزین روابط سالم شود و دولت مدعی است و باید این مهم را با سلامت از پیش ببرد.

رییس جمهور ضمن تاکید بر توجه ویژه به صنایع تبدیلی استان مرکزی گفت: این مهم با توجه به نیاز استان باید مورد تاکید قرار دارد و توسعه یافتگی برای این استان و کشور امری مهم و ضروری است.

رئیسی همچنین گفت: قانون اساسی به صراحت اعلام می‌کند برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی نباید محیط زیست متحمل ضرر شود و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یکی از طرح‌های مهم ضروری و اولویت دار دولت است و باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

او می‌گوید: واحد‌های تولیدی باید طرح فیلتراسیون را عملیاتی کنند هرچند هزینه سنگین داشته باشد چراکه ممکن است امراضی را ایجاد کند و این امر پذیرفتنی نیست و در واقع بیمار کردن مردم به دلیل آلودگی ظلم است و مسئله آلودگی هوا در اراک یکی از نگرانی‌های مردم است و باید این نگرانی رفع شود.
رییس جمهوری در خصوص توجه ویژه به حوزه زنان و خانواده هم گفت: توجه به مسئله زنان و خانواده امری بسیار مهم و ضروری است، وجود یک معاونت زنان و خانواده در دولت کفایت نمی‌کند و فعال شدن مشاوران حوزه زنان امری لازم و مصوبات ستاد زن و خانواده باید اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.