هیات امنای مستقل دانشگاه دامغان به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم گفت: هیات امنای مستقل دانشگاه دامغان به منظور سیاست گذاری‌های این واحد دانشگاهی با نگاه ویژه وزارتخانه به تصویب رسید.

علی خطیبی گفت: دانشگاه دامغان از آغاز تاسیس تا اواخر تیرماه امسال به لحاظ هیات امنا وابسته و زیر نظر دانشگاه سمنان بود که برای انجام برنامه‌ها محدودیت داشت و با آغاز فعالیت هیات امنایی، این وابستگی‌ها رفع می‌شود.

وی ادامه داد: این هیات امنا متشکل از استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه دامغان، فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس، حسن سبحانی استاد دانشگاه و سیدعلی پورموسوی از اعضای هیات علمی دانشگاه دامغان است و از این پس، سیاست گذاری دانشگاه به عهده این افراد است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم بیان کرد: با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مصوبه هیات امنای مستقل دانشگاه دامغان اخذ شد و اعضای هیات امنای دانشگاه منصوب شدند و احکام صادر شد که با این اقدام و همدلی ایجاد شده، فرصت لازم فراهم شد تا دانشگاه دامغان به جایگاه خود برسد و افق ترسیم شده دنبال شود.

وی ضمن تاکید بر نزدیک شدن مرز‌های اقتصادی به مرز‌های نوآوری اضافه کرد: مرز اقتصادی به مرز توسعه فناوری نزدیک است و کشور‌هایی که توسعه فناوری را دنبال کردند به پیشرفت اقتصادی رسیدند که در این راستا توسعه علمی وظیفه دانشگاه است تا ظرفیت‌های نوظهور را شکوفا کند.

در این آیین عبدالعلی بصیری به پاس هشت سال خدمت در دانشگاه دامغان تکریم و سید سعید الرضا اسلامی به عنوان رییس جدید دانشگاه معارفه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار