عملیات احداث کمربندی تاج سد مهاباد آغاز شد

شهردار مهاباد از آغاز خاکبرداری پروژە عمرانی احداث کمربندی تاج سد مهاباد به آزادگان با اعتبار اولیه ١١ میلیارد تومان خبر داد.

بابک رستم پور گفت: برابر بودجە عمرانی مصوبه سال ۱۴۰۱ خاکبرداری و اجرای خیابان پروژە عمرانی احداث کمربندی تاج سد مهاباد به آزادگان با هدف روان سازی ترافیکی در محور ورودی مهاباد از طرف پسوه،  به طول ١.٢ کیلومتر و عرض ۲۰ متر در دستور کار شهرداری مهاباد قرار گرفته است.

وی گفت: در طول مسیر پروژه نیز یک دهنه پل ۲۰ متری با عرض سواره رو ۶ متر و نیز پیاده رو از هر طرف ۱ متر احداث خواهد شد.

شهردار مهاباد گفت: این پل یک تقاطع غیر همسطح است و رویکرد ما برای احداث آن رویکردی المان شهری خواهد بود و در نظر داریم با توجه به اینکه مکان پروژه، منطقه‌ای گردشگری است پروژه مذکور هم منطبق با آن، با رویکردی گردشگری طراحی و ایجاد شود و تنها یک سازه سیمانی صرف نباشد.

رستم پور گفت: بیش از ۵۱ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۴۶ هزار متر مکعب نیز خاکریزی و اجرای آزمایش ژئوتکنیک خاک در محل اجرای پل غیر همسطح صورت می‌گیرد.

وی افزود: دلیل راکد ماندن پروژه کمربندی تاج سد مهاباد به آزادگان از سال ٩٨ تاکنون مغایرت آن با طرح جامع شهری بود و اینکه  پروژه مذکور مصوبه کمیسیون ماده ۵ را نداشت، لذا امسال تمامی مجوز‌های لازم و مصوبه کمیسیون ماده ۵ دریافت شده است.

شهردار مهاباد گفت: اکنون پیمانکار پروژه انتخاب و عملیات عمرانی هم آغاز شده است. همچنین  از محل بودجه مصوب شهرداری در سال جاری، ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته که این میزان اعتبار اولیه محسوب می‌شود.

رستم پور همچنین در خصوص سایر پروژه‌های آتی افزود: شهرداری مهاباد در نظر دارد در قالب یک طرح جامع و کلی، پارک ملت و پارک بانوان مهاباد را ساماندهی کند که این ۲ مورد هم تا یک ماه آینده با انتخاب پیمانکار اجرایی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.