دوره کودکی سازنده نظام آموزش و پرورش

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: به دنبال تحول بنیادی هستیم و توجه به سازمان ملی کودک برای تربیت دوره کودکی، نظام آموزش و پرورش و آینده کشور لازم است.

همتی فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: استناد می‌کنم به جملات کلیدی در بیانات مقام معظم رهبری که آینده کشور را از وضعیت آموزش و پرورش می‌شود تشخیص داد. دوره کودکی سازنده نظام آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ما به دنبال تحول بنیادی هستیم و توجه به سازمان ملی کودک برای تربیت دوره کودکی، نظام آموزش و پرورش و آینده کشور لازم است.

همتی فر گفت: نکته بعدی عنوان خود سازمان است؛ ملی بودن یک بار معنایی دارد. در واقع کارکرد آن صرفا قابل تعلق به دولت نیست و عزم ملی می خواهد. تربیت دوره کودکی سازنده آینده کشور است. متاسفانه هنوز برای بعضی نهاد‌ها جا نیفتاده است.

او گفت: در سال هفتاد میزان تصادفات جاده‌ای بسیار زیاد بود که ضرر‌های زیادی به کشور زد. در همان سال پلیس راهنمایی و رانندگی طرح همیار پلیس را راه اندازی کرد و در سال‌های بعد نتیجه بسیار قابل قبولی گرفت که نشان دهنده اهمیت دوره کودکی است.

او تاکید کرد: بزهکاری و یا مهاجرت افراد ریشه در هویت کودکی و نحوه شکل گیری کودکان دارد. ما با رها شدگی دوره کودکی مواجه شده ایم.

همتی فر افزود: بازار تحت جریان‌های متفاوت و برخی افراد کیفیت لازم را نداشته است. والدینی که می‌خواهند با کودک خود کار کنند، دسترسی‌های لازم‌ را نداشتند.

وی با بیان این که مسئولیت اصلی تربیت بر عهده خانواده است و توانمندسازی والدین جزء وظایفی است که باید به آن پرداخت، گفت: دغدغه فرزندآوری، بازوی فرزندپروری را می‌خواهد. باید در کنار کمیت به کیفیت هم توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت بیان کرد: باید از ظرفیت غیر دولتی، مردمی و … در آموزش مربیان، تولید محتوا و سایر اقدامات استفاده کرد. در زمینه تولید محتوا باید گسترده عمل کنیم و ضوابط کیفی و استاندارد را در محتوا‌های تولیدی لحاظ کنیم.

همتی فر در پایان گفت: سازمان تعلیم و تربیت از فروردین ۱۴۰۰ شکل گرفته است و سه هدف اصلی آن ساماندهی تربیت کودک، مشاوره و هدایت توانمند سازی خانواده در حوزه تربیت کودک و توسعه زیست بوم کودک است.

او اعلام کرد تاکنون سند ملی حوزه تربیت کودک تبیین شده و آئین نامه الگوی شهریه کودکستان‌ها به هیئت امنا ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.