رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی:

افزایش سطح رقابت‌ها علت حضور ورزشکاران روس در مسابقات کشوری بود

زارعی گفت: مسابقه سنگنوردی جام نقش جهان یک مسابقه کشوری بوده که برای بالا بردن شکوه‌ و سطح رقابت‌ها از ورزشکاران چند کشور از جمله روسیه دعوت شد.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی در خصوص علت حضور ورزشکاران روسیه در مسابقات کشوری سنگنوردی، گفت: بنابر درخواست فدراسیون، از چند کشور از جمله روسیه برای بالابردن شکوه رقابت‌ها دعوت شد تا در این سال‌های اخیر که اعزام نفرات به مسابقات بین المللی به خاطر وضعیت اقتصادی با مشکل همراه بود به ارتقای سطح بازیکنان این رشته کمک کنیم.

او می‌گوید: ما به حضور این ورزشکاران نیاز داریم تا ورزشکاران داخلی بتوانند در مسابقات بین المللی به خوبی شرکت کنند.

به گفته رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعود‌های ورزشی ایران تیم روسیه بسیار قوی بود و از حضور پرقدرت آن‌ها در این دوره از مسابقات خرسندیم.

زارعی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات حدود یکصد ورزشکار ایرانی با بهترین‌های جهان مسابقه دادند که این باعث ارتقا رشته سنگنوردی در کشور می‌شود؛ اگر قرار باشد به خاطر کسب یک عنوان، چشم خود را بر واقعیت‌های رشته خود ببندیم نمیتوانیم شاهد رشد و پیشرفت ورزشکاران ایرانی باشیم.

او تاکید کرد: حضور ورزشکاران کشور روسیه با مجوز اداره ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بوده و وقتی وزارت ورزش، کسی یا گروهی را تایید می‌کند هیچ مرجعی نمی تواند از حضور ورزشکاران دیگر کشور‌ها جلوگیری کند.

دومین دوره مسابقات سنگنوردی کشوری جام نقش جهان از ۲۹ تا ۳۱ تیرماه امسال به میزبانی استان اصفهان برگزار شد پس از برگزاری مسابقه برخی شرکت کنندگان از حضور ورزشکاران خارجی در یک مسابقه کشوری اظهار نارضایتی کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار