ارتقای روستای دهک به شهر، شاید تا پایان امسال

پرونده ارتقای روستای دهک نهبندان به شهر در کمیسیون مربوطه در وزارت کشور در دست بررسی بوده و احتمالا تا پایان امسال این امر محقق خواهد شد.

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان به درخواست اهالی روستای دهک دهگردشی را برنامه ریزی کرد که بیش از ۱۰ مدیر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان او را همراهی کرده و در این سفر پای درد دل اهالی روستای دهک نشتند.

مردم دهک مشکلات زیادی را با مسئولین در میان گذاشتند که مسئولین نیز پاسخ خواسته‌های آن‌ها را داده و از طرق مختلف سعی بر تأمین این خواسته‌ها کردند.

خواسته‌ها زیاد بود، اما آنچه که بیشتر از همه در میان خواسته‌ها خودنمایی می‌کرد، موضوعات آب، راه، برق، طرح هادی و ارتقای روستای دهک به شهر بود.

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان در حسینیه روستای دهک در جمع مردم درباره ارتقای دهک از روستا به شهر گفت: پیگیری‌ها، مکاتبات و رایزنی‌های این موضوع در مرکز کشور انجام شده و پرونده شهر شدن روستای دهک در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است و به احتمال زیاد تا پایان سال این اتفاق رخ دهد، اما به نظر می‌رسد شهر شدن دهک کمی زود است.

او گفت: برای شهر شدن دهک نیاز است مردم از لحاظ اقتصادی توانمند شده و کسب و کار‌های مخصوص شهر‌ها را ایجاد کنند.

ایروانی گفت: آب شرب و راهسازی ۲ مقوله مهم در بین اولویت‌های کاری شهرستان است که برای آبرسانی به روستا‌ها تصمیمات خوبی اخذ شده و برای این کار مخازن آب به مجتمع‌های آبرسانی روستا‌ها متصل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان در مورد رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی متصل به روستای دهک هم گفت: برای لکه گیری آسفالت راه‌ها به دنبال تهیه آسفالت گرم هستیم و چند آبنما‌ی این جاده هم به پل تبدیل خواهد شد و موضوع روشنایی راه در ورودی روستا هم در دست پیگیری قرار خواهد گرفت.

اجرای طرح هادی روستا هم از دیگر خواسته‌های اهالی این روستا بود که ایروانی در این خصوص قول پیگیری داد و گفت: مشکل خاصی در اجرای طرح‌های هادی روستایی نیست و در بودجه سال ۱۴۰۰ برای زیرسازی ۱۰ هزار متر مربع و در بودجه سال ۱۴۰۱ برای آسفالت ۵ هزار متر مربع از طرح هادی این روستا اعتباراتی اختصاص یافته است.

برچسب ها: دهگردشی ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.