۵۰ درصد تست‌های کرونا درخراسان شمالی مثبت می‌شود

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش ۱۰ برابری مراجعه کنندگان برای گرفتن تست کرونا خبر داد.

 مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵۰ درصد از تست‌هایی که در مراکز نمونه گیری گرفته می‌شود، مثبت است.

فیض الله برزگر گفت: همه شهرستان‌ها یک مرکز برای اخذ تست کرونا فعال هستند و در بجنورد علاوه بر مرکز امام علی (ع)، درمانگاه سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر نیز تست می‌گیرند.

برزگر گفت: ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور است.

او  گفت: ایمنی واکسن، ایمنی موقت است و مادام‌العمر نخواهد بود، بنابراین با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر کشور، از افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، تقاضا داریم برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علاوه بر تزریق واکسن مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات توجه کنند.

هم‌استانی‌ها می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۷ الی ۱۳:۳۰ به نزدیک‌ترین مرکز جامع خدمات سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

هم اکنون دو شهرستان بجنورد و شیروان قرمز، راز و جرگلان و جاجرم زرد و مابقی شهرستان‌ها نارنجی هستند.

برچسب ها: تزریق ، تست کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.