در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؛

از صدور اطلاعیه حراست شهرداری تا تاکید بر افزایش تحمل مدیریت شهری

در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران، اعضا تذکراتی ارائه دادند.

امروز هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران با حضور اعضا برگزار شد و همچون گذشته نمایندگان مردم تهران به بیان تذکران خودشان پرداختند.

صدور اطلاعیه از سوی سازمان حراست اقدامی بی‌سابقه بود

در ابتدا، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به صدور اطلاعیه سازمان حراست شهرداری تهران اظهار کرد:  صدور اطلاعیه از سوی سازمان حراست اقدامی بی‌سابقه بود و قرار دادن دو عضو شورای شهر مقابل یکدیگر درست نبود. مردم باید باور کنند که در یک سازمان فساد وجود ندارد.

وی افزود: من ادعا نکردم که در مدیریت شهری جدید فساد وجود دارد،  انتظار می رفت شهرداری به جای اطلاعیه دادن با دعوت از عضو شورای شهر موضوع را مورد بررسی قرار می‌داد.

کارنامه شورا و شهرداری در حال ارزیابی است

پس از آن زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران دستگاه‌های نظارتی با توجه به هویت و ماهیتی که دارند از زوایا مختلفی موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهند و  تنوع دیدگاه‌ها نقطه قوتی برای شورای شهر در سطح کلان و راهبری و نقطه اثر حوزه‌های حراست و بازرسی در سطح عملیات است.

وی گفت:  تفاوت دیدگاه نشان‌دهنده سلامت اشخاص حقوقی دخیل در این موضوع است.  هم‌گرایی و هم افزایی موجب افزایش کارایی کلیت سیستم و در نتیجه کیفیت بهتر اقداماتی که در سطح مدیریت شهری رخ می‌دهد و شورا انجام شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: زمان در حال گذر است و کارنامه مشترک مجموعه شورا و شهرداری در جلوی دیدگان شهروندان و مردم تهران است و در حال ارزیابی دقیق است.

آستانه تحمل شهرداری و شورای شهر بالا برود

سیدجعفر تشکری هاشمی در تذکر خود گفت:  هیچ فردی نمی‌تواند بگوید که شهرداری خطایی ندارد باید آستانه تحمل شهرداری و شورای شهر بالا برود.

وی درباره  به امانت گرفتن قطار از تهران گفت: کرج و قم به دنبال امانت قطار از تهران هستند اما چنین موضوعی در شورای شهر بررسی شود،  متأسفانه وزارت کشور به دنبال امانت دادن یک رام قطار مترو فرودگاه مهرآباد به قم است. از شهرداری می‌خواهم این موضوع را متوقف کند.

اعضای شورا نباید دچار خود سانسوری شوند

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد یکی از وظایف ذاتی هر یک از اعضای شورا بعد نظارتی است و طبیعتا سلب این حق سلب حق مردم است.

وی افزود: اینکه یکی از اعضای شورا موضوعی را در زمینه مدیریت شهری تذکر دهد و بعد از آن خبرگزاری با برداشت خود این خبر را منتشر کند و چنین موضوعی منجر به صدور اصلاعیه از سوی نهاد نظارتی که حوزه فعالیتش درون حوزه مدیریت شهری است نقض این حق است.

این عضو شورای شهر گفت: خواهش ما این است که این فضای آزادی بیان به گونه ای رقم نخورد که اعضای شورا دچار خود سانسوری شوند و از بیان نکات خود صرف نظر کنند و نیاز است تدبیری اندیشیده شود تا شهرداری در این موضوع تدبیر لازم را داشته باشد و اجازه بدهند اعضای شورا به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

لزوم رفع مشکلات مدیریت شهری در جلسات هم اندیشی

همچنین مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران هم در تذکر امروز خود بیان کرد: باید اختلافات میان شهرداری و شورای شهر در جلسه هم اندیشی مطرح شود

وی تاکید کرد: درباره حقوق پرسنل شهرداری لازم است که مشکلات رفع شود زیرا انتظارات ما بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار