آلمان راکت انداز چندگانه در اختیار اوکراین گذاشت

وزیر دفاع آلمان از تحویل سه راکت انداز چندگانه به کی‌یف خبر داد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد این کشور سه راکت انداز چندگانه مارس را تحویل اوکراین داده است. این راکت انداز‌ها شبیه راکت انداز چندگانه آمریکایی M۲۷۰ است؛ اما تا حدودی با نیاز‌های ارتش آلمان مطابقت داده شده است.

این اظهارات را «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در بخش خبری تلویزیون این کشور بیان کرد. او همچنین در ادامه افزود: آلمان سه تأسیسات توپخانه خودکششی را نیز در اختیار اوکراین قرار داده است. هرچند وی نوع آن را مشخص نکرد، اما به نظر می‌رسد هویتزر خودکششی از نوع «Panzerhaubitze ۲۰۰۰» باشد.

به گفته لامبرشت، ۵ ضدهوایی خودکششی از نوع «Gepard» وارد اوکراین شده است. روز گذشته نیز «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود که سه عدد از این سلاح‌ها به اوکراین رسیده است؛ بنابراین گزارش، در محموع اوکراین بایستی ۳۰ ضدهوایی گپارد همراه با ۶۰ هزار گلوله توپ از آلمان دریافت کند. علاوه بر این آلمانی‌ها سه سامانه مارس و ده سلاح خودکششی به اوکراین تحویل می‌دهند.

اتحادیه اروپا امروز تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو را به علت ادامه داشتن عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۶ ماه دیگر تمدید کرد. همچنین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امروز با مقررات اضطراری برای محدود کردن استفاده از گاز روسیه موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اقا پوتین وقتشه شیرگاز رو برای المانیها حسابی ببندی تا ادب بشند
آخرین اخبار