در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان در دستور کار قرار گرفت

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در تلاش است تا در زمینه اشتغال بازوی اجرایی کشور باشد.

بلندی با بیان این که دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی کشور برای پاسخگویی و رفع نیازهای کشور تاسیس شد، گفت: هدف این دانشگاه تدوین برنامه درسی بر اساس نیازهای شغلی است تا دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، بتوانند شاغل شوند؛ بنابراین هدف اصلی کمک به ایجاد اشتغال در کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این که در حال حاضر ۲۲۰ هزار دانشجو در سراسر کشور در ۳۲ واحد استانی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۳۷ هزار مدرس هم در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این که شعار این دانشگاه مبارزه با داعش بیکاری است، یادآور شد: درصد قابل توجهی از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، وارد بازار کار می‌شوند. در واقع  کسانی که وارد این دانشگاه می‌شوند، در طول دو سال می توانند وارد بازار کار شوند؛ چرا که دوره هایی که می‌گذرانند بر اساس نیاز بازار کار است.

دکتر بلندی در ادامه اظهار کرد: وظیفه ما این است که درصد قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی که از مهارت کافی برای جذب در بازار کار برخوردار نیستند، بتوانند با دوره‌های کوتاه مدت و آموزش‌های لازم ، شاغل شوند و در واقع  دانشگاه جامع علمی کاربردی پل ارتباطی بین این فارغ التحصیلان با بازار کار باشد.

وی به برنامه‌های درسی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: یک هزار برنامه درسی در این دانشگاه وجود دارند و در طول ۸ ماه گذشته حدود ۱۲۵ برنامه درسی جدید در دستور کار قرار گرفته اند. در حال بازنگری ۱۰۴ برنامه درسی قدیمی دانشگاه هستیم؛ چرا که ما باید به نیاز جامعه به اشتغال پاسخ دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در این مدت یک آمایش سرزمینی در تمام استان‌ها انجام داده‌ایم، در واقع نیاز شغلی هر استان‌ را  استخراج کردیم و هر مرکز آموزش علمی کاربردی به صورت جداگانه برنامه ۴ ساله برای خود تدوین کرده و رویکرد اصلی ما پاسخگویی به نیاز امروز و نیازآفرینی برای آینده است.

 دکتر بلندی به تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: فردی که وارد عرصه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود، باید صلاحیت حرفه‌ای وی تایید شود؛ بنابراین قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه سطح توانمندی آمران به معروف و ناهیان از منکر را افزایش دهیم و آن ها با گذراندن دوره آموزشی گواهی دریافت کنند که این گواهی نشان می دهد برای انجام کار از شرایط لازم برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
چرته مدرکشون رو هیچ کجا قبول نداره یه دوربین مخفی بردارین برای یه اگهی استخدامی برید ببینید چی میگن
آخرین اخبار