مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی:

طرح‌های بزرگ شهری مشهد نیاز به پیوست رسانه‌ای دارد

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: طرحهای‌های بزرگ شهری مشهد نیاز به پیوست رسانه‌ای و فرهنگی دارد.

محسن نصر پور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر گفت: زندگی با مردم و ارتباط مستقیم با اقشار جامعه، وجه مشترک صدا و سیما و شورای شهر است.

او افزود: صدا و سیما خود را مکمل و بازی دهنده شورای شهر برای خدمت رسانی به مردم می‌داند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیان جایگاه شورا، از وظایف رسانه ملی است، ادامه داد: این مهم می‌تواند از طریق برنامه‌های اجتماعی در صدا و سیما صورت گیرد.

نصرپور بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این مدت انجام شده است که برای اطلاع رسانی آنها، رادیو‌های برون مرزی نیز ظرفیت بسیار خوبی است.

او با اشاره به لزوم اجرای طرح انتظارات مردم از شورا‌ها در رسانه‌ها تصریح کرد: رسانه ملی آمادگی دارد برای معرفی دستاورد‌های حوزه شهری و همکاری در خصوص بررسی و پیگیری انتظارات مردم، از توان خود استفاده کند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش تعاملات میان شورای شهر و صدا و سیما به سود مردم است، گفت: در حال حاضر انتشار اخبار امیدوار کننده به نفع آرامش جامعه است.

موحدیان رئیس شورای شهر مشهد، هم در این نشست، خواستار حمایت صدا و سیما برای معرفی فعالیت‌های شورا شد و تصریح کرد: نه تنها برای تعریف پیوست رسانه‌ای طرح‌های کلان و حتی تعیین بودجه آن هیچ مشکلی نداریم، بلکه به آن بسیار نیاز داریم.

او با اشاره به بازگشایی پادگان شمال شرق مشهد در ۲۲ روز افزود: این مهم با همکاری و تعاملات بسیار خوب صورت گرفته میان آستان قدس رضوی، ارتش و شهرداری صورت گرفته است، درصورتی که اگر قرار بود طرح طبق روال انجام شود، یک سال طول می‌کشید.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: در موضوع پادگان امکان اینکه ما از قبل ورود کنیم و کار‌های مربوط به نقشه برداری و... انجام شود، وجود نداشت، از همین رو هدف این بود که پس از بازگشایی، از روی فرصت مطالعات، برنامه ریزی‌ها و جذب مشاور انجام شود.

موحدیان با بیان اینکه شورای شهر در معرض ارزیابی همیشگی مردم قرار دارد، بیان کرد: گاهی حتی ارزیابی‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که شاید تخصص لازم را ندارند، در حالیکه سازمان‌های دیگر اینگونه ارزیابی نمی‌شوند.

او با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حاشیه شهر تصریح کرد: در این راستا قرار است بلوار بصیرت در محدوده شهرک شهید رجایی بازگشایی شود.


در این نشست همچنین هر یک از اعضای شورای شهر مشهد، بر موضوعاتی همچون ایجاد قرارکاهی با رویکرد تبیین و معرفی طرح‌های شورای شهر، انعکاس اقدامات صورت گرفته در حاشیه شهر مشهد، تقویت دسترسی مردم حاشیه شهر و روستا‌های اطراف برای دریافت خدمات، تمرکز بر حوزه نشاط و شادابی شهری، لزوم توجه بیشتر به مسائل بانوان در مشهد و همچنین ایجاد کارگروهی اختصاصی با حضور صدا و سیما، شورای شهر و شهرداری برای تعیین سیاست‌های مشهد تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.