با ایجاد شرکت خدمات فرودگاهی

شرکت‌های هواپیمایی به پرواز در فرودگاه بیرجند ترغیب می‌شوند

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: بخش خصوصی برای راه اندازی شرکت خدمات فرودگاهی درخواست داده و این مورد شرکت‌ها را برای پرواز ترغیب می‌کند.

طهماسبی گفت: هم اکنون تنها یک شرکت دولتی، خدمات فرودگاهی را در فرودگاه بیرجند انجام می‌دهد و پیشنهاداتی از سوی بخش خصوصی برای راه‌اندازی شرکت هندلینگ دریافت شده که مورد تأیید این اداره کل قرار گرفته است.

او افزود: این شرکت در حال ادامه روند اداری است و راه‌اندازی شرکت هندلینگ خصوصی در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شرکت‌های هواپیمایی را بیشتر راغب به برقراری پرواز در مرکز استان می‌کند.

طهماسبی بیان کرد: ورود بخش خصوصی برای راه‌اندازی شرکت هواپیمایی و هندلینگ (خدمات فرودگاهی) از جمله راهکار‌های حل مشکلات پروازی در خراسان جنوبی است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: کمبود ناوگان مختص بیرجند نیست و در بسیاری از مسیر‌های پروازی دیگر شهر‌های کشور نیز مشکل کمبود ناوگان مشهود بوده است.

او یکی از راهکار‌های حل مشکل کمبود پرواز را راه‌اندازی شرکت هواپیمایی با مالکیت سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی عنوان کرد و ادامه داد: راهکار‌های افزایش و حل مشکلات پرواز‌ها در بسیاری از جلسات به مسئولان استان پیشنهاد شده و حمایت از یک شرکت هواپیمایی فعال کشور با اعطلای تسهیلات یکی دیگر از راهکار‌های افزایش پرواز‌ها به مرکز استان است.

آمار پرواز فرودگاه بیرجند از ابتدای امسال تا ابتدای تیر ۲۶۰ پرواز بوده که به وسیله شرکت‌های ایران ایر، ماهان و پارس ایر انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.