سخنگوی دولت:

از ابتدای امسال حدود ۴میلیارد دلار از صادرات گاز وصول درآمد داشته‌ایم

علی بهادری جهرمی نوشت: ارزش صادرات غیرنفتی در چهارماهه ابتدایی امسال به ۱۷ میلیارد و ۲۴۰میلیون دلار رسید.

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: ارزش صادرات غیرنفتی در چهارماهه ابتدایی امسال به ۱۷ میلیارد و ۲۴۰میلیون دلار رسید که نسبت به چهارماه نخست سال قبل، ۲۲ درصد رشد داشته است.

علی بهادری جهرمی در ادامه نوشت: از ابتدای امسال حدود ۴میلیارد دلار هم از صادرات گاز وصول درآمد داشته‌ایم که معادل کل وصول درآمد گاز در ۱۴۰۰ است.

پیش از این جواد اوجی وزیر نفت نیز از درآمد ۴ میلیارد دلاری حاصل از صادرات گاز ایران از ابتدای سال خبر داده بود و گفته بود: ما تا امروز نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در موضوع توسعه میادین نفتی و گازی امضا کردیم و بخشی از این قراردادها که امضا شده با کشور روسیه بوده و در موضوع توسعه میادین نفتی و به ویژه میادین مشترک نفتی و گازی.

به غیر از امضای قرارداد با روسیه، در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران – ترکیه نیز ایران آمادگی خود را برای تأمین انرژی پایدار برای ترکیه از طریق صادرات گاز اعلام کرد.

در این زمینه توافق شد تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه برای ۲۵ سال آینده و افزایش میزان صادرات گاز در دستور کار طرفین قرار بگیرد که مذاکرات آن آغاز شده است.

در این باره اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از افزایش واردات نفت و گاز از ایران به این کشور خبر داد.

گفتنی است؛ شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (BP) هفتاد و یکمین گزارش سالانه خود با عنوان «مرور آماری انرژی جهان ۲۰۲۲» را به تازگی منتشر کرده است.

طبق این گزارش ایران حدود ۱۷.۵ میلیارد متر مکعب صادرات گاز دارد، به عبارتی ۲.۵ درصد بازار را به خود اختصاص داده است این درصورتی است که ایران دومین ذخایر گازی جهان را با ۴۲۰۰۰ میلیارد متر مکعب (۲۱ درصد از ذخایر گازی جهان) را داراست.

 

از ابتدای امسال حدود ۴میلیارد دلار از صادرات گاز وصول درآمد داشته‌ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
ما که سدی دیدیم افتتاح بشه نه کارخونه ای نه چیزی
آخرین اخبار