انعکاس پیشرفت هندبال ایران در فدراسیون جهانی

فدراسیون جهانی هندبال در گزارشی به بررسی رشد این رشته در ایران پرداخت.

 وب‌سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی هندبال در گزارشی ویژه به رشد چشمگیر و پیشرفت هندبال ایران طی سال‌های اخیر پرداخته و در گفت‌ و گو با رئیس فدراسیون هندبال ایران نگاهی به چگونگی تحول رشته هندبال در این سال‌ها انداخته است.

در متن گزارش فدراسیون بین‌المللی هندبال آمده است:

هندبال ایران در سال‌های گذشته هم در بخش مردان و هم در بانوان با برداشتن گام‌های جدی و برنامه‌های مهمی در جهت شکوفایی و پرورش استعداد‌ها در ظرفیتی گسترده در حال رشد بوده و پیشرفت داشته است و این امر قطعا می‌تواند منجر به کسب نتیجه شود.

در بخش مردان این استعداد‌ها پا را فراتر از کشور خود گذاشته‌اند و در خارج از ایران و در باشگاه‌های اروپایی شهرت یافتند و چندین بازیکن نیز به مراحل بالاتری رسیدند.

در این میان برادران استکی (سجاد و الله‌کرم) پیشگام بودند و سجاد حتی در بین ۱۰ گلزن برتر لیگ قهرمانان هندبال اروپا مردان (EHF) نیز قرار گرفت.

پس از اولین حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان مردان در سال ۲۰۱۵ یک وقفه ۸ ساله تا دومین حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان رخ داد، اما ایران سرانجام پس از کسب مقام چهارم در مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در سوئد/لهستان را کسب کرد.

تیم ملی بزرگسالان بانوان ایران نیز اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را دسامبر سال گذشته میلادی در اسپانیا ثبت کرد و البته تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دختر ایران نیز اولین حضور خود را در عرصه جهانی تابستان امسال تجربه کردند و این اتفاق بار دیگر پیشرفت و جاه‌طلبی فدراسیون هندبال ایران را به نمایش گذاشت.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ایران گفت: 

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون هندبال ایران، تربیت نسلی از هندبالیست‌ها در رده سنی خردسالان است که به واسطه آن توسعه هندبال ایران دنبال شود تا در آینده شاهد داشتن تیم ملی بزرگی باشیم.

فدراسیون هندبال با برنامه‌ریزی ویژه در سراسر ایران به دنبال آن است تا کودکان هرچه بیشتر به رشته هندبال علاقه‌مند شوند.
هدف ما این است که کودکان هندبال را به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده ببینند و به این رشته تشویق شوند و همچنین با ایجاد محیط مناسب برای خانواده‌های این خردسالان می‌خواهیم رشته ورزشی هندبال را ترویج کنیم.

در این طرح کودکانی که از سنین پایین به هندبال علاقه‌مند هستند شناسایی شده و تلاش می‌شود تا مهارت‌های آن‌ها توسعه یابد. در گام بعدی تلاش می‌شود تا این مستعدین در مدارس و آکادمی‌های هندبال کشور حضور پیدا کنند. در مراحل بعدی با حضور در تیم‌ها و شرکت در مسابقات و تورنمنت‌های منطقه و در ادامه کشوری در نهایت این شانس را پیدا می‌کنند که یکی از اعضای تیم ملی نوجوانان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار