سفیر یمن در سوریه:

حزب‌الله لبنان همواره از مظلومیت ملت یمن دفاع کرده است

سفیر یمن در سوریه گفت حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش جایگاه بزرگی در قلب تمامی آزادگان یمنی دارند.

«عبدالله علی صبری» در مصاحبه با شبکه المنار لبنان با تبریک چهلمین سالروز تأسیس مقاومت اسلامی لبنان گفت: از زمان آزادسازی جنوب لبنان، امت اسلامی وارد عصر پیروزی‌ها شد و مقاومت، امت را سربلند کرد.

سفیر یمن در سوریه گفت: حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش بیشتر از همه مساله یمن را یاری و از مظلومیت ملت یمن دفاع کرده‌اند. حزب‌الله به دلیل این موضع صریح در قبال یمن، تحت فشار‌های زیادی قرار داشت، اما با این حال از موضع خود کوتاه نیآمد و از آن عقب نشینی نکرد.

او با اشاره به حمایت‌های حزب الله لبنان از مساله یمن افزود: این حمایت سیاسی و رسانه‌ای است و بر همه مشخص است و تنها از جانب حزب‌الله نیست بلکه از ناحیه همه طرف‌های محور مقاومت از جمهوری اسلامی ایران گرفته تا گروه‌های فلسطینی و جمهوری عربی سوریه، عراق و بحرین است.

صبری با بیان اینکه میان محور مقاومت هماهنگی وجود دارد، گفت: همین بس که زمانیکه سید حسن نصرالله اعلام کرد هدف قرار دادن اماکن مقدس و مسجدالأقصی در فلسطین به معنای جنگ منطقه‌ای است، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به سرعت پاسخ داد و گفت که یمن آماده است جزئی از این معادله باشد و این یعنی هماهنگی‌ها بسیار گسترده شده و محور مقاومت یک واحد و جزء جدایی‌ناپذیر است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیش‌تر در سخنانی درباره بحران یمن گفته بود که در موضوع یمن میانجی نیستند و یکی از طرف‌ها هستیم و من طرف سید عبدالملک و یمن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار