گزارش‌های ضد و نقیض از وقوع درگیری میان صربستان و کوزوو

منابع خبری گزارشهای ضد و نقیضی از درگیری میان صربستان و کوزوو و به صدا در آمدن آژیر خطر در کوزوو خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه های خبری از وقوع درگیری های مرزی میان صربستان و کوزوو و بسته شدن ایست های بازرسی در کوزوو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در واکنش به این خبر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، وزیر دفاع صربستان مشارکت در تنش‌ها در کوزوو را تکذیب کرد و از رسانه‌ها خواست که اطلاعات نادرست را منتشر نکنند.

از طرفی گفته شده است که ارتش صربستان تجهیزات نظامی خود، از جمله هواپیماها، را به نزدیکی مرز کوزوو می‌فرستد. در این منطقه همچنان آژیر‌های خطر به صدا در می‌آیند.

رئیس‌جمهور صربستان نیز در اظهاراتی در این باره گفت: «صرب‌های ساکن کوزوو دیگر اجازه آزار و اذیت به کسی نمی‌دهند، اگر کسی تلاش کند در کوزوو به کسی صدمه بزند، هزینه بالایی می‌پردازد. طرحی برای حمله به شمال صربستان در نیمه شب پی‌ریزی شده است.»

الکساندر ووچیچ همچنین گفت: در صورتی که به شهروندان صربستان در کوزوو تجاوزی صورت گیرد، صربستان پیروز این ماجرا خواهد بود.

 اسپوتنیک همچنین گزارش داد رئیس جمهور صربستان قصد دارد سخنرانی  را در همین رابطه به انجام برساند.

کوزوو منطقه‌ای در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپاست که در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد؛ صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می‌داند. اکثریت کوزوو را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

یک سال و نیم پیش رسانه های خبری گزارش داده بودند کوزوو و رژیم صهیونیستی به شکل رسمی و در یک مراسمی که بر اثر همه گیری کرونا به شکل مجازی برگزار شد، روابط دیپلماتیک با همدیگر بر قرار کردند. سال گذشته نیز پلیس کوزوو در جریان عملیاتی گسترده به بهانه مقابله با باند‌های قاچاق و کنترل جرائم در مرزهای شمالی این کشور به شدت با ساکنان صرب و آلبانی‌تبار در این منطقه درگیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
صربستان بهتره همیشه سربرنیتسا رو یادش باشه که چقدر به کوزوو مدیونه
آخرین اخبار