نصب ۲۵ المان ویژه محرم در شهر ملایر

شهردار ملایر از نصب حدود ۲۵ المان مناسبتی ویژه ایام محرم همزمان با آغاز ایام سوگواری سالار شهیدان در نقاط مختلف این شهر خبر داد .

مجید فرجی  گفت: با فرا رسیدن ایام محرم پرچم‌های الوان میادین اصلی شهر با پرچم‌های سیاه تعویض شد.

او گفت: با توجه به اهمیت ماه محرم و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی، تکریم شعائر اسلامی و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان، از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری ملایر برای انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی (ع) در شهر استفاده شده است.

شهردار ملایر گفت: در این راستا ۲ پرچم بسیار بزرگ مشکی در میدان انقلاب و بام ملایر به اهتزاز درآمد و پنج هزار متر ریسه مشکی، ۲۰۰ عدد پرچم عمودی در بلوار‌های انقلاب و آیت‌اله میرشاهولد، ۱۵ عدد پرچم عرضی و بیش از ۴۰۰ عدد پرچم مشکی در معابر، میادین و خیابان‌های اصلی شهر نصب شد.

فرجی گفت: بر اساس مصوبه فرمانداری ملایر، امسال برپایی هرگونه موکب و ایستگاه صلواتی، منوط به اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و کمیته امنیت فرمانداری است که پس از کسب مجوز کتبی، مجوز اصلی توسط شهرداری صادر خواهد شد.

او گفت: ایستگاه صلواتی مقابل ساختمان شهرداری ملایر مستقر شده است و از شهروندان خواست ضمن رعایت تمامی قوانین، شیوه نامه های بهداشتی، از برپایی ایستگاه‌های صلواتی بدون اخذ مجوز خودداری کنند.

به گفته شهردار ملایر تمامی بستر‌ها و فضا‌های شهر برای عزاداری پر شور و شعور حسینی در شهر ملایر مهیا شده و نیاز است مردم ضمن رعایت حقوق شهروندان، حفظ بهداشت و نظافت شهر توجه جدی داشته باشند.

منبع  ایرنا

برچسب ها: دهه محرم ، نصب المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.