سخنگوی آموزش و پرورش:

نرخ سوء تغذیه میان دانش‌آموزان بسیار نگران کننده است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:طی پنج سال اخیر، ۱۰ درصد به نرخ اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان اضافه شده که یکی از معضلات جدی ماست،

ستاری‌فرد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ارائه خدمات غربالگری اسکلتی، حرکتی و استعدادیابی ورزشی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال محلات کم‌برخوردار کشور میان بنیاد ۱۵ خرداد، معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همیشه یاریگر آموزش و پرورش بوده است؛ چه در حوزه سخت‌افزار و تامین زیرساخت‌های موردنیاز از جمله مدرسه‌سازی و چه در حوزه نرم‌افزار و برقراری عدالت آموزشی و عدالت تربیتی سرآمد بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد مهمی که در سند تحول بنیادین محل تاکید واقع شد، نقش عوامل سهیم و موثر در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان بود، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از این حیث بسیار عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی گفت: بنیاد از این جهت فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی خوبی ایجاد کرده و این یاریگیری به آموزش و پرورش در رفع نیاز‌ها و مسائل می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت کمک کند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین ۶ ساحت تعلیم و تربیت پیش‌بینی شد، ادامه داد: یکی از ساحت‌های شش‌گانه در سند تحول بنیادین، توجه به ساحت زیستی و بدنی است؛ یعنی هم استعداد‌های دانش‌آموزان شناسایی و شکوفا و هم نیاز‌ها و مسائل مربوط به این حوزه مرتفع شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه اقتضائات امروز ما فقر حرکتی دانش‌آموزان، چاقی و کم‌تحرکی دانش‌آموزان و تغییر سبک زندگی آن‌ها به سمت کم‌تحرکی و بازی‌های دیجیتالی یا الکترونیکی و بازی‌های کم‌حرکتی است که باعث معضلات جدی برای دانش‌آموزان ما شده است، گفت: شناسایی و غربالگری این دانش‌آموزان گام نخست مواجهه سیاست‌گذارانه برای حل این مسائل است.

وی افزود: طی ۵ سال اخیر، ۱۰ درصد به نرخ اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان اضافه شد که یکی از معضلات جدی ماست. در کنار این افزایش چاقی و اضافه وزن نرخ سوء تغذیه دانش‌آموزان نیز نگران‌کننده است، لذا لازم است که هم در بعد توجه به مسئله تغذیه دانش‌آموزان گام جدی برداریم و هم برای مسائلی که سلامت بچه‌ها را تهدید می‌کند، برنامه‌ریزی مناسب انجام شود که این اعلام نیاز از سوی آموزش و پرورش و پیش قدمی از سوی بنیاد ۱۵ خرداد می‌تواند به حل مسائل کمک کند.

وی با اشاره به عقد این تفاهم‌نامه گفت: امید است بتوانیم هم در حوزه استعدادیابی ورزشی و هدایت وزرشی دانش آموزان برای پشتیبانی از ورزش ملی و قهرمانی کشور کمک کنیم و هم به موضوع بیماریابی و هنجاریابی عضلانی استعدادیابی دانش آموزان و غربالگری دانش آموزان از حیث مسائل و مشکلاتی که دارند گام جدی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار