سهم ناچیز دانش آموزان مدارس دولتی در رتبه‌های برتر کنکور/همه چیز به کام بچه پولدار‌ها!

نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد و در میان تمامی افراد برتر این آزمون تنها یک نفر در مدرسه‌ای دولتی درس خوانده بود.

کنکور سراسری ۱۴۰۱ در روز‌های هشت تا یازدهم تیر با شرکت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب برگزار شد.

یک ماه پس از اتمام این آزمون صبح سه شنبه یازدهم مرداد عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش در شرایطی که پیش از این اعلام کرده بود پس از ایام عزاداری عاشورای حسینی نتایج کنکور اعلام خواهد شد در نشست خبری خود و به شکلی غافلگیر کننده نام افراد برتر آزمون سراسری ۱۴۰۱ را اعلام کرد و نتایج سایر داوطلبین نیز همان شب اعلام شد.

اما در این نشست خبری به غیر از مطرح شدن تغییرات غافلگیر کننده و فراوان سازمان سنجش برای برگزاری آزمون‌های این سازمان در سال تحصیلی جدید نکته‌ای عجیب و نه چندان خوشایند به چشم خورد.

در کنکور سراسری ۱۴۰۱ از میان نفرات برتر این آزمون تنها یک نفر در مدرسه‌ای دولتی درس خوانده است و مابقی نفرات برتر کنکور در مدارس غیر انتفاعی و یا مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل کده اند.

به عبارتی دیگر از بین ۴۰ داوطلب برتر کنکور تنها دو نفر (۵ درصد) یکی در مدرسه دولتی و دیگری در مدرسه نیمه‌دولتی درس خوانده‌اند. ۲۹ داوطلب (۷۲ درصد) در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل کرده‌اند. ۲۳ درصد از داوطلبان در مدارس غیرانتفاعی درس خوانده‌اند.

البته این موضوع تنها برای سال تحصیلی کنونی و کنکور ۱۴۰۱ نبوده و در سال‌های گذشته نیز شرایط دانش آموزان مدارس دولتی در میان نفرات برتر کنکور چندان مناسب نبوده و اکثر اوقات ان دانش آموزان مدارس سمپاد و غیردولتی بوده اند که در رسیدن به صندلی‌های دانشگاه‌های برتر کشور گوی سبقت را از دانش اموزان مدارس دولتی ربوده بوده اند.

کنکوری ها

در سال ۹۹ دانش آموزان استعداد‌های درخشان ۶۷ درصد، غیرانتفاعی ۱۸، نمونه دولتی ۱۰ درصد و دولتی‌ها ۵ درصد رتبه‌های برتر را در اختیار داشتند و اکنون شرایط نسبت به ۲ سال گذشته نیز کمی نا خوشایند تر شده است.

این اتفاق در شرایطی است که اکثر دانش آموزان کشور در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و بخش کمتری از دانش آموزان به مدارس سمپاد و غیردولتی می‌روند، اما همین تعداد کم نیز به شکلی قابل مشاهده ای نسبت به دانش آموزان مدارس دولتی در کسب رتبه‌های برتر کنکور موفق ترند.

تفاوت‌های مدارس دولتی با مدارس سمپاد و غیرانتفاعی موضوعی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و تکذیب کند. تفاوتی که شاید در سال‌های اخیر و با گسترش مدارس غیردولتی در سطح تمامی شهر‌های بزرگ و کوچک کشور رنگ و بویی تازه‌ و جدی تر هم به خود گرفته است.

یوسف نوری وزیر آوزش و پروش نیز در مصاحبه‌ای در این باره گفت: مدارس خاص دولتی مانند مدارس استعداد‌های درخشان یا مدارس نمونه، بسیار مورد استقبال خانواده‌ها هستند. در این مدارس شاهد پذیرش اکثر دانش‌آموزان در دانشگاه‌های خوب کشور هستیم، اما سوی دیگر مدارس دولتی هم وجود دارد که به علت عدم وجود نیروی انسانی کافی و مناسب، متأسفانه ورود به دانشگاه خوبی نداریم، بنابراین ۸۰ درصد رتبه‌ها در تمام گروه‌های آموزشی به مدارس خاص دولتی اختصاص دارد.

این درصد بندی‌ها و مشخص شدند نفرات برتر کنکور و محل تحصیل آن‌ها موضوع عدالت آموزشی را به ذهن مبادرت می‌کند. عدالت آموزشی که تمامی مسئولین از آن حرف می‌زنند و تا به امروز اتفاقی جدی برای تحقق عدالت و دسترسی آسان و برابر تمامی دانش اموزان از امکانات آموزشی دیده نشده است.

در این بین شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در ارتباط با کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصویب کرد و سازمان سنجش نیز موظف به اجرای آن است. طبق این مصوبه آزمون سراسری از سال آینده با سه تغییر بزرگ روبرو است. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور از سال آینده دو بار در سال برگزار می‌شود و نتایجی که داوطلبان دریافت می‌کنند می‌تواند تا دو سال اعتبار داشته باشد، علاوه بر این، دروس عمومی صرفا در بخش تشریحی و سوابق تحصیلی اثرگذارند و دانش آموزان در آزمون‌ها سؤالات مربوط به دروس تخصصی را پاسخ می‌دهند. سوابق تحصیلی نیز تاثیری ۴۰ درصدی و قطعی بر نتایج کنکور خواهد داشت. این تغییرات با واکنش بسیاری از دانش آموزان رو به رو شد واکنش‌هایی که البته بسیاری از آن‌ها منفی بود.

خیلی از این دانش آموزان معتقد بودند افرادی که در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند بسیار راحت‌تر می توانند خود را برای این تغییرات و شکل جدید کنکور آماده کنند و در این مدارس نیز معلمان با سطح علمی بهتری نسبت به معلمین مدارس دولت حضور دارند.

کنکور

در مدارس دولتی خیلی از فوق برنامه‌ها و امکانات آموزشی مدارس غیر انتفاعی وجود ندارد و در نتیجه این تغییرات جدید نیز به نفع آن دانش آموزان است و افرادی که در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند نمی‌توانند با سایر دانش آموزان به رقابت بپردازند.

حضور در دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور حق تمامی دانش آموزان است و مسئولان آموزشی کشور باید فکری درباره این طرح و تفاوت میان قبول شده گان در کنکور، از  مدارس دولتی و غیر دولتی داشته باشند و آن را اجرایی کنند..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
با توجه به قانون اساسی و آموزش رایگان چرا مدارس غیر انتفاعی آیا این عدالت است فرزندان نیازمند در مدارس دولتی و پولدارها در غیر انتفاعی آیا آقا امام زمان از این بی عدالتی رضایت دارند


حسین در عاشورا باتمام خانواده ات آمدی برای اصلاح دین و امر معرف و نهی از منکر را چه کسی باید بگوید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
این ماجراها همه در راستای جریان خصوصی سازی است. یعنی جایی که خروجی آن درس و مطالعه است هم، زیر تیغ خصوص سازی رفته‌. یعنی آزادسازی قیمت کسب علم و دانش. به عبارت دیگر بهترین مثال معادل آن این است که هر کسی پول بیشتری داشته باشه می تواند بهترین ماشین با بهترین امکانات را بخرد و هر کسی پول کم تری دارد یا باید بدترین ماشین را سوار شود و یا اصلا ماشینی نداشته باشد. به هر نحو نمک داره میگنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
Yjc چرا در قسمت در بحث ترین خبرها ، هیچ خبر اقتصادی مشاهده نمیشود !؟ میدانید که مردم دل پر دردی دارند از قصد آنها را حذف می کنید که کامنت پر درد مردم درج نشود !؟ بدانید شما انعکاس درد و دل مردم نباشید مردم بسمت شبکه های ماهواره ای میروند....
France
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
امسال یک دختر خانم از منطفه محروم ‌کهکیلویه و بویر احمد در کنکور تجربی اول کشوری شد .‌ پدر و مادرش هم افراد معمولی جامعه هستند .
شما حالا هی نق بزنید که : بکام بچه پولدار ها شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
آهای تو ک اینطور حرف میزنی
خب تو دهنت میگی یکی
یعنی بقیشون پولدار بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
پول قدرت میاره، حیف مملکت که دست پول دار هاست
Iran (Islamic Republic of)
G
۰۷:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
این موارد استثناست . الان چند ساله هرکی رو میبینم که رشته های تاپ و پرطرفدار قبول شده یا سهمیه داشته یا از خانواده ثروتمند بوده که مدارس گرانقیمت درس‌خوانده . البته موارد استثنا هم وجود داره که از خانواده معمولی رشته خوب قبول شده ولی خیلی خیلی نادر و کمه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۷:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
موارد استثنا وجود داره. ولی واقعیت اینه که کیفیت مدارس دولتی خیلی پایینه و اکثر قبولیهای رشته های خوب مدارس خاص و گرانقیمت درس خوندن و از اون طرف بحث سهمیه ها هم مطرحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
کسی که بتونه تو مدارس تیزهوشان درس بخونه لزوما پولدار نیست فقط تلاش بیشتری کرده .همه میتونن آزمون تیز هوشان بدن و احتمال قبولی بیشتری در کنکور داشته باشن این ربطی به این که تو چه شهر یا شهرستانی باشی نداره.
اگه کسی با امکانات کم موفق بشه هنر کرده و همش هم به تلاش خود فرد برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۴:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
موافقم در ضمن رفقا جدارس سمپاد دولتی هستن و هزینه ای نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
هرکی ثروتمنده لیاقتش بیشتره
ثروتمندا بیشتر کارمیکنن کمتر میخوابن دیر ازدواج میکنن بچه کم میارن و حقشونه به جاهای بالا برسن
فقرا کار نمیکنن زود ازدواج میکنن ۵ تا ۵ تا بچه میارن رو سر دولت خراب میشن طلبکار هم هستن
برادرای عزیز بخدا قسم منم فقیرم به قران قسم منم فقیرم ولی مقصر خودمم چون کمتر تلاش کردم
اگه میخواید بچه هاتون موفق باشن باید تاوان پس بدین تاوانشم کارزیاد و اشتباه کم و بچه کم و ازدواج دیرهنگام و پس انداز زیاده
کسی که تلاش میکنه از خوردو خوراک و تفربح و لباس و مسافرتش میزنه و خرج مدرسه غیرانتفاعی بچه اش میکنه بایدم نتیجه زحماتش رو ببینه
کسی که مفت میخوره و میخوابه و بچه رو میفرسته مدارس دولتی با کلاسای ۶۰ نفره و معلمی که حقوقش ۵ تومنه حقشه به هیچ جا نرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
حالا چهل نفر اول کنکور از این مدارس بودن
مطمئنا هرکسی تلاش کنه حتی از مدرسه دولتی میتونه دانشگاه خوب قبول شه، بهترین رشته و رتبه
حالا در حد تیزهوشان و غیر انتفاعی نباشه،، ک خود اوناهم همشون رشته و دانشگاه خوب قبول نمیشن بستگی به تلاششون داره...
من مدرسه دولتی خوندم و الانم توی بهترین دانشگاه دولتی شهرم دارم رشته مورد علاقه ام را میخونم
مطمئنم با تلاش بیشتر به جاهای بهتریم میرسم ✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
رییسی بهترین رییس جمهور ایران و جهان هستند. از ایشون تبعیت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
چششششممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
نازی نازی ببین دیگه مشکلی پیدا نمیکنی بندازی گردنش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
به عنوان کسی که ۱۲ سال تحصیلش رو مدرسه غیر انتفاعی بوده و در نهایت پزشکی قبول شده بهتون میگم که حداقل پنجاه درصد و یا شاید ببشتر علت موفقیت، تلاش مدرسه در برنامه ریزی و معلمان خوب هست. در تهران مدرسه غیرانتفاعی هست که خیلی سطح بالاتری از سمپاد داره. شهرستان رو نمیدونم. در شهر های دیگه معمولا سمپاد ها بالاترین قبولی رو دارن. مدرسه ما (حدود ۱۲-۱۳ سال قبل) صد در صد قبولی سه رشته پزشکی و دندون و داروو داشت که قابل تامل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
الان رسیدیم دقیقا بجایی مه قبل از انقلاب وجود داشت و درس و تحصیل مخصوص ثروتمندان بود
و یکی از شعارهای انقلاب تحصیل مجانی بود که الان اگه پول ندی دانشگاه درجه سه وچهار قبول میشی اونم شایددددد،
و بعد هم بعد ازفارق التحصیلی جایی استخدام نمیشی
پس قشر ضعیف باید قید تحصیل رو بزنه یا هرجور هست پول خرج کنه تا بجایی برسه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
در اینکه امکانات آموزشی در کشور ما به صورت عادلانه توزیع نمیشه شکی نیست. اما اشتباهی که بین دوستان رایج شده اینه که فکر میکنن دانش آم زایی که تو سمپادن همه ی نتیجشون به خاطر پوله و.... اما اساسا اینکه قبولی این مدارس بیشتره به خاطر امکاناتش مخصوصا در ایام کرونا نیست بلکه به خاطر اینه که جو رقابتی درس خواندن بیشتری داره. وقتی شما از قبل میای بخش زیادی از دانش آموزان رو وارد این مدارس میکنی طبیعتا در آینده هم سهم بیشتری از رتبه های برتر کنکور نصیب مدارس خاص میشه. پس لطفا دچار این تشخیص اشتباه نشیم که موفقیت این دانش آموزا فقط به خاطر پوله بلکه بیشتر به خاطر سخت کوشی و جو رقابتی موجود دراین مدارس هست
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
به نظرم خود اموزش پرورش مقصر هست من خودم تا نهم در مدرسه دولتی درس خواند بعد رفت نمونه .به جرات میتوان گفت هم فضای رقابتی نیست هم معلمان سطح سواد شان بالا نیست .مدیر مدرسه که فکر اش درست کردن و خوردن دور هم هست ایا به فکر محصل هست .انوقت داداشم استعد اد های درخشان میخوند .کلی برنامه دارند و رقابت و نظم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
قرار نبود اینجوری شه متاسفانه خدایا این همه تبعیض ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
الان اگه پول خرج کن باشی به راحتی میتونی بری قبرس داروسازی بخونی یا مجارستان دندانپزشکی بخونی .خیلیها رو میشناسم درسخون نیستن ولی رفتن رشته دندانپزشکی کشورهای مختلف بعد چند ترم برمیگردن ایران ادامه تحصیل میدن
Iran (Islamic Republic of)
ابن السیف
۱۶:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
یک به هشتاد میلیون اسمش (سهم ناچیز) ه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۲۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
باسلام با احترام به نظرم باید در سطح سواد وهوش معلمان مدارس دولتی بازنگری بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
سواد و هوش داشته تا تونسته در دانشگاه فرهنگیان یا آزمون استخدامی قبول بشه
باید در حقوق معلمان مدارس دولتی بازنگری بشه
خیلی از معلمان را دیده ام که به خاطر کفاف ندادن حقوق معلمی، سراغ شغل دوم رفته اند.

معلم و استاد دانشگاه به هیج وجه نباید دقدقه ی معیشت داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
واقعا تو همچی گند زرید اینم کنکور دیگه چرا برگذار میشه هرکی اطرافیانشونو ببرن سمت بالا وبهتر قشر ضعیف هم تماشا چی آفریده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سمپادیا سخت تلاش میکنن شما که نمیدونین چجوری صبح تا شب درس میخونن
توقع دارین بچه هایی که دنبال خوشی های خودشونن قبول بشن
کسی که بخواد کنکور قبول شه باید خیلی سخت تلاش کنه
کنکور اتفاقا سنجش خوبیه
اگه الان تلاش نکنین واسه ی کنکور و همش از زمین و عالم شکایت کنین توقع نداشته باشین آینده خوبی داشته باشی!
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
شما واقعا فکر می‌کنید هرکس سمپاد نیست درس نمیخونه؟
بعضی از مدارس سمپاد معلمهایی دارن که مردمی که سمپاد نمیخونن مجبورن خارج از مدرسه پول بپردازند تا بتونن توی کلاسهاشون شرکت کنن
این شرایط یکیه بنظرتون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز 1:22 باید فرقی بین کسی که تیزهوش هست با افراد دیگه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
میدونین جریان چیه؟ توی مدارس غیر انتفاعی و سمپاد رقابت خیلی زیاده یعنی نخوای درس بخونی با وجود این رقابتای شدید شروع میکنی به درس خوندن
اگه همین جو رقابتی توی مدارس دیگه بود شاید اوضاعشون بهتر این بود
این چیزیه که باتمام وجود درکش کردم!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اموزش و پرورش ما بزرگ و سنگین است کافی است خبرنگار بفرستید ادارات اموزش و پرورش ببینید چه نیروی عظیمی انجا علاف هستند سه ماه سال هم حقوق مفت بگیرند باید یارانه اموزش و پرورش به صورت کوپن به شخص داده شود تا خودش معلم و مدرسه اش را انتخاب کند ان هم ساعتی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
با این نظرت کلا درش تخته کنن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
چون تعداد دانش آموزان کشور زیاد است
آیا می‌شود برای هر ١٠٠ دانش آموز یک معلم گذاشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
دبیرستانای دولتی باید تو کنکور ضریب داشته باشن
کلا مستضعفا باید ضریب داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
نه عزیزم میخوان مدرسه دولتی رو حذف کن چون از جیب مردم نمیتونن بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اگه ببه خدمتگذاران خدوم بر نمي خوره ...... بيانگر ضعف آموزش و پرورش است
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
80/000/000 نفوس جمعیت و رتبه بندی معلمان و اعتصاب سراسری خروجیش برا ملت فقیر تحریم شده فقط و فقط یک عدد تک دانه نفر !!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
وقتی کوچک بودم این را به من دیکته کردند که علم خیلی بهتر از ثروته،بزرگ شدم فهمیدم که باثروت میتوان بزرگترین عالم شوی
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۲:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
البته تو این کشور نه جای دیگه !
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
آفرین تازه برگشتیم به زمان ساسانیان!!!!
سد ضد دانشی و ضد آگاهی و ضد پیشرفت کنکور باید شکسته شود حالا کو عقل و فهم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا متوجه نمی‌شوید. بعضی ها. آی کیو بالایی دارند.
دانش آموز درس خوانده مدارس خاص قبول شده. حقشه.
دیدم توی مدارس دولتی عادی بچه ها دنبال غر و فر هستند.
همه که درس خوان نیستند.
حسودی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
آفرین سمپادی یعنی مریم میرزاخانی ها لطفا آنقدر ارزششان رو پایین نیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
اولا کسی که سمپاد قبول میشه به این معنی نیست که حتما باهوشه کلاسهایی هست که چیزی که با هوش باید حل کنی اونا فرمول میدن
مورد بعد
چرا فکر می‌کنید بچه‌ها دولتی غر میزنن درس نمیخونن
حسودی؟
بچه‌های دولتی مجبورن پول بدن خارج از مدرسه به اون معلمی که توی سمپاد درس میده
اگر همه جا سطح معلما یکی بود که مشکلی نبود اون موقع هرچی میشد می‌گفتیم درس خونده یا نخونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا متوجه نمی‌شوید. بعضی ها. آی کیو بالایی دارند.
دانش آموز درس خوانده مدارس خاص قبول شده. حقشه.
دیدم توی مدارس دولتی عادی بچه ها دنبال غر و فر هستند.
همه که درس خوان نیستند.
حسودی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا فکر میکنید که بچه هایی که با زحمت و پشتکار در آزمون مدارس تیز هوشان قبول میشند پولدارند؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
به این دلیل که قبول شدن در تیزهوشان هم امکان داره نیازمند پول باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کند حداد که مدارس غیر انتفاعی ساخت
کل مدارس باید بشه دولتی
سمپاد و شاهد و .... فقط کار را خرابتر میکند
با ماهی ۴۵۰۰ معلم چگونه تدریس کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مصوبه کنکور باید لغو بشه وگرنه ما بچه های محروم و نظام قدیم بدبخت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
99.64 درصد کامنت ها فیک از ... هست
سال دیگه سال عزای مافیای کنکورد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چه ربطی داره؟؟؟ من تیزهوشان مشهد درس خوندم.خودم به عینه دیدم که بچه ها از همه جور قشری توی سمپاد هستند مثلا پدر یکی از همکلاسی های من راننده اتوبوس بود یا یکی دیگه از بچه ها پدرش کارگر ساختمانی بود و این دوستم حتی بعضی از اوقات بعد از مدرسه با پدرش میرفت سره کار و همین آدم الان داره پزشکی میخونه.. وقتی آزمون تیزهوشان برگزار میشه طبیعی هست که افرادی که تلاش و استعداد بیشتری داشتن در این مدارس قبول بشن..در آینده همین افراد هم در کنکور بهترین رتبه ها رو میارن..در ضمن مدرسه نهایت پنج درصد تاثیر داره و اصل تلاش خود افراد هست..مثلا ما توی مدرسمون بعضی از بچه ها نمی خواستن بیان مدرسه که زمان بیشتری برای درس خوندن داشته باشن و همین افراد الان دارن دندان پزشکی و پزشکی میخونن..این طرز فکر که همیشه یکی داره حق ما رو میخوره باعث میشه ما دست از تلاش بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
امروزه ی ایران همه جا پول راه گشا شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر یک دانش آموز با هوش متوسط باشه و بتواند از امکانات و معلمان وکلاسهای مدارس استعداد برتر و عالی استفاده کند شک نکنید که می تواند در کنکور نتیجه خیلی خوبه بگیره. کاش سوالات کنکور طوری طراحی بشه که امکانات متوسط و معلم های هر منطقه در نظر گرفته بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مافیای کنکور آنقدر ریشه دواندن که دولت هم حریفشان نیست و نخواهد بود . واما خروجی پس از پایان تحصیلات عالیه این رتبه ها پیگیری کنید چه تعداد دانشمند شدن.
(علم بهتر است یاثروت)
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
نوه و نتیجه و ندیده جانباز و ایثارگر و خانواده شهید شده بدبختی و غول برای 99/5 درصد دانش آموزان درس خوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اونیکی سرش جلو توپ و تانک بوده حقشه نوه هم نیست فقط فرزندان جانبازان و همسرشون هستن اونوقتی که پدر جنابعالی تو خواب ناز‌بود اونا روز و شب نداشتن احترام به قشر جانباز و شهید از اهم واجبات هست
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لاف در غریبی و فوت در بازار مسگری. جوابت هست لیاقتت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام معلمی هستم که سه دهه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و همیشه به کار خود و آموزش و پرورش نگاه نقادانه داشته ام, و با دانش آموزان خود ارتباط نزدیک بر قرار کرده ام.
یکی از راه هایی که ما را به عدالت آموزشی نزدیک می کند, لغو سهمیه ها می باشد. قرار دادن این سهمیه ها با عدالت علی علیه السلام هم خوانی ندارد, لطفا به نهج البلاغه مراجعه کنید, طلحه و زبیر از سهم خواهان بودند که با امام علی علیه السلام در افتادند. این سهمیه ها سنت حکومت عثمانی است. طریقه ادای دین به خانواده ای معظم شهدا, آزادگان, جانبازان و رزمندگان و انقلابیون, این نیست. متاسفانه این طریقه نادرست بسیاری از دانش اموزان و خانواده های آنها را مقابل این عزیزان قرار داده است. و حتی در نسل جوان محصل و دانشگاهی نسبت به آرمان های انقلاب شک و تردید ایجاد کرده است. خصوصا وقتی تفاوت سطح علمی و استعدادهای خود را با آنان مقایسه می کنند, درمندیشان بیشتر می شود و ناعدالتی را با تمام وجودشان می چشند.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
انهدام وزارت آموزشت و پرورشت توسط خود دولت. هر زبان خارجی فقط و فقط سه ماه یک روز در میان جلسه ای 30 دقیقه وقت نیاز داره تا دانش آموز مثل رگبار پشت تریبون نطق کند. و بقیه درسها هم و همچنین. بقیه اش دیوانگی و کشتن استعدادهاست.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
وقتی حقوق یک معلم 5 و 6 تومن هست انتظار همچین اموزشی هم داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
وجدان این وسط چی میشه؟سایرین ازوضعیت خودراضی هستند؟شماهاضربه رابه بیگناهترین هامیزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
حالا چون حقوقش کمه باید بااینده بچه هابازی کنه؟بیسوادی بعضی معلمای دولتی رو توجیح نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
دانش آموز دقیقا چه گناهی کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۲:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سیستم و سیاست های نئولیبرالیسم کشور را در جهت یارانه زدایی حذف درمان و آموزش همگانی برده است به طوری که اگر پول نداشته باشی نه میتوانی تحصیل کنی و نه میتوانی درمان کنی.قوانین به نفع طبقه برنده و سرمایه دار وضع میشود و اکثریت جامعه به نفع اقلیت برنده باید به این قوانین تن در دهند و اینها شدیدا و دقیقا درخلاف جهت آرمان های اولیه انقلاب میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چند تا موضوع هست
اولا
مدرک درس خوانده ودرس نخوانده ارزش یکسان داره
دوما
هر کس قبول شد قطعا نمیشه او را بالاتر دونست در واقع هر کس قبول نشد نمیشه او را پایین تر دونست چه بسا گرفتاریهای ناخواسته توزندگی داشته باشه
سوم این که
مدرسه دولتی هم کسی همت وتلاش داشته باشه یعنی خودش دنبال یادگیری باشه قطعا به نتایج خوبی خواهد رسید
چهارم اینکه
تاثیر تعلیم ویاددادن بر کسی پوشیده نیست ولی دولت باید الزام کنه طبق اصل 3قانون اساسی معلمهای توانمند الزاما در مدارس دولتی هم باید تدریس وفعالیت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
همه چیز به کام متقلبان که متاسفانه از سنجش گرفته تا.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تقصیر بچه پولدارو بی پول نیست تقصیر مدیران بی‌عرضه مملکته که مدیریت در پرداخت حقوق معلم رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
پول حرف اول رو میزنه ، رتبه برتر ها همه شون باباشون شاغل با حقوق بالا هستن .کنکور هم یه هزینه مشاور یه هزینه جزوات آموزشی و هزینه آزمون آزمایشی و تحصیل در مدارسی که به موفقیت بچه ها اهمیت میده و دانش آموز باید مشتاق درس باشد تا نتیجه خوب بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
شما یهو 100 درصد کردی رفت....!
لااقل میگفتی درصد بالائی یا بیشترشون یا.. نه تمامشون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لطفاً در انتخاب تیتر خبر بیشتر دقت کنید! لزوما کسانی بخاطر امکانات کمتر مدارس دولتی از هزینه‌های زندگیشون میزنن تا فرزندانشون در مدرسه‌ای با امکانات بیشتر درس بخونن، پولدار نیستند!
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۲:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لعنت به همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام بچه های سمپاد که بحثشون کلا جداهست اما جالب اینه که بچه عای مدارس غیرانتفاعی خوب اومدن بالا به نظر شما چرا به غیر ازاین بوده که در مدراس غیردولتی با دبیرانی ازاد این بچه ها به اینجا رسیدن واموزش و پرورش هم نسبت به ایت گروه از معلمین نهایت بی لطفی رو داره و هنوز این همکاران گرامی بلا تکلیف هستن وبا کمترین حقوق بهترین قبولی ها را دارند چرا واقعا همه فکر میکنیم در مدراس غیر دولتینمره همینطوری ۲۰ میشود در حالی که با نتایج کنکور دراریم به وضوح میبینیم که مدارس غیرانتفاعی امسال پا بپای مدارس سمپاد که حرف اول مدارس کشور را میزند رقابت میکند۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کدام رقابت کنکورباتقلب ومهارت تست زنی وخریدصندلی دانشگاه شد رقابت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام البته توجه کنید در تهران و چند مرکز استان شما می تونید چنین مدارس غیر انتفاعی درستکار پیدا کنید. اکثر مدارس غیرانتفاعی در کشور پول می گیرند و نمره می دن, از بررسی نتایج امتحانات نهایی سال سوم این را به خوبی نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
فکر نکنید همه چیز به غیرانتفاعی بودن مدرسه ربط داره. همین مدرسه انرژی اتمی، خب طرف هر چقدر هم پولدار باشه، باید آزمون ورودی بده وارد اونجا بشه. حالا وارد هم که بشه باید بتونه با اون مدرسه درس بخونه. باهاشون سخت کار می کنن. من خودم با معلم زبان انرژی اتمی بودم. رشته ما ریاضی بود، طرف با ما تست های کنکور تخصصی زبانو کار می کرد. خیلی از شماها اگر به رایگان هم قرار باشه با این معلم ها طرف بشید، توانشو ندارید. این مدارس با آزمونهای ورودی ای که می گیرند، عملاً از همان ابتدا، رتبه های اول کنکور را وارد مدرسه خودشان کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
وقتی پول داری ودرست به بچه میرسی معلوم هست آزمون ورودی هم قبول میشه .آقای یا خانم محترم خودقبولی تواین مدارس بسیار هزینه بر هست چون باید بچه رو بنویسی ۱۰۰تا کلاس تقویتی وآزمون ومعلم خصوصی بگیری تا قبول بشه ما خودمون توفامیل فقط اونی که بابا ومامانش دکتر بودن تونست سمپاد قبول بشه چون وحشتناک هم خرجش کردن وهم معلم خصوصی براش گرفتن به خدا قسم ماهم توایران زندگی میکنیم ودیدیم چه خبره این جا بچه میره مدرسه دولتی تاپنجم دبستان جمع وتفریق بلد نیست واون وقت به بچه دیگه همسن اون میره غیره انتفاعی اون قدر بهش میرسن وتازه کلاس خصوصی هم میزارنش که سمپادهم قبول میشه اون وقت میشه به من بگی چرا اکثر بچه هایی که دولتی میرن چرا سمپادقبول نمیشن ؟آیا اینا ربطی به درآمد خانواده نداره به نظرشما؟آیا فقط بچه پولدارها تیز هوش اند ؟پول حرف اول رو میزنه یا واقعا استعداد.امیدوارم دیگه وای جی سی بی طرف این کامنت رو ثبت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
الان تهران رو ‌گذاشتن جز منطقه یک والا به خدا معلنایب که تو شهرستان درس میدن خیلی بهتر از معلمای پر ادعا تهرانن مدارس شهرستان خیلی از بیشتر مدارس تعران بهترن لمکانات بچع های شعرستلن هم از نظر اب و هوا هم از نظر روحیی و مالی خیلی بهترن تهران کلاسا کنکورش و کرایه ماشین و کرایه خونش دیگه اعصاب واسه بچه های تهرانی میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مدارس سمپاد که مدارس پولدار ها نیست مدرسه ی تیز هوشان هست که اتفاقاً بیشتر افسر متوسط و پایین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
بیشتر والدینشون معلمند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۱۱:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
من متولد اوایل دهه 60 هستم اون زمان در مدارس دولتی سطح آموزش بالاتر بود متاسفانه بعد از گذشت 32 سال که الان فرزندمو بردم مدرسه دولتی دیدم چقدر سطح آموزش پایین یا بعبارتی بدون پیشرفت و بلکه پسرفت بود متاسفانه بیشتر معلمان دولتی دیگه اون دلسوزی رو ندارن البته معلمان خیلی خوب و دلسوز هست اما تعدادشون خیلی کم شده بخاطر همین وضعیت با تصمیم خودم فرزندمو بردم مدرسه غیر دولتی سال اول رو گذاشتم دوباره تکرار کنه متاسفانه مدارس دولتی خیلی ول شده و هیچ گونه نظارت جدی درخصوص سطح و کیفیت آموزش وجود نداره
Germany
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
وقتی مدارس دولتی از نظر سرانه و تجهیزات و معلمان از لحاظ معیشت رها شده اند انتظاری جز این نباید داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تو اسنپ و تبسی برای همه تحصیل کرده ها جا هست ، نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
نه این دکترهای مدارس سطح بالا بعدا که دکتر شدن مناطق محروم می‌روند و نه در ایران می‌مانند می‌روند خارج بعد دوباره با کمبود دکتر مواجه می‌شویم باید ازشون تعهد بگیرید از کشور خارج نشن واگه خارج شدن جریمه در حد ۱۰۰ میلیارد تومان بدهند بعد پوله را بدید به فقرا
Iran (Islamic Republic of)
ajk
۱۰:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر چیزی غیر از این می شد جای تعجب بود. دولت فقط دنبال راهکارهایی برای برداشتن بار مالی تحصیل دانش آموزان از دوش خودش و انداختن آن به خانواده ها است و هیچ هزینه ای برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی نمی کند تا خانواده ها مجبور شوند به سمت مدارس غیر انتفاعی بروند.10 جور مدرسه طبقه بندی شده داریم اوضاع آموزش و پروش واقعا به سمت فاجعه می رود و نتایج آن را به مرور داریم در سطح جامعه می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خوب مگر سرمایه گذاری روی علم بده ؟ اونی که از شکم زن و بچه اش میزنه و جور دولت رو میکشه و فرزندش را در غیر انتفاعی ثبت نام میکنه باید نتیجه بگیره ؟ این نظریات پوپولیستی بدرد جامعه های سوسیالیستی میخوره اگر راست میگویید غیر انتفاعی ها را جمع کنید تا همه برابر بشوند بجای اینکه من من کنید برای سهمیه بندی اگر معیار علم است هرکه که علمش بیشتره موفق تره خارج از این بدون کنکور سهمیه بندی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
این طرح شورای انقلاب بسیار شتاب زده واین نگرانی هارو افزایش می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
معلم خصوصی شیمی میشناسم که ساعتی (75 دقیقه) 600 هزار تومان حق تدریس میگیرید کمتر از 20 جلسه هم قبول نمیکند و تقریبا هم باید یک مدت زیاد در نوبت باشی ولی تضمین میدهد که بالای 70 درصد بزنی .
برای پولدارها که بخواهند درس هم بخوانند کنکور خیلی راحت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خداوکیلی ی سوالی دادم از همه کسایی ک این همه متن ارسال کردید. اولا اینکه استعداد های درخشان بدبختا خیلی زحمت کشیدن تحمت نزنین. دوما اینکه الان این همه متن ارسال کردید دوایی بر درد ما میشه؟ خودتونو خسته نکنین اقلاکا تا 10 سال دیگه منبر ب همین منواله روزی به آمد و زمان بگذشت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سایت سنجش sanjesh.org هک شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مجلس و دولت مسایقه کور کورانه افزایش حقوق معلم های عزیز را گذاشته اند . الان همه مسابقه افزایش حقوق معلم های این چنینی را گذاشته ا ند . معلم هایی که تابستان تعطیل . عید نوروز تعطیل . الودگی هوا تعطیل . 2/5 سال کرونایی تعطیل
. انهم عملکردشان در کنکور است . این همه افزایش حقوق برای هیچ . انگار که بقیه کارکنان ادم نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر دولت به آموزش و معلم بها میداد قطعا وضعیت بهتر بود در ضمن بدان معلم در بین کارمندان دولت کمترین حقوق بگیر است و مثل کارمندان دیگر نیست که صدتا فمن یعمل و مزایای غیر حقوق داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
فعلا که معلم دوسال که تعطیل بوده الان هم به فکر رتبه بندی هست وقت این رو مه بخواد با دانش اموز کار کنه نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
فعلا که معلم دوسال که تعطیل بوده الان هم به فکر رتبه بندی هست وقت این رو مه بخواد با دانش اموز کار کنه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر تعطیل بودند
پس چرا اکثر نفرات موفق دانش آموزان سال آخر دبیرستان هستند؟
شما و امثال شما حرف نزنید بهتر نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تعطیل بودید دیگه چرا ناراحت میشید ؟؟ اونام رفتن کلاس کنکور سی دی اموزشی 30 میلیونی ..... دیگه همه داریم تو این مملکت زندگی میکنم همه چیزم خوب میدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
من معلمم و مدرک دکترا از دانشگاه تهران دارم
بابت تدریس در مدارس دولتی فقط ماهی ۸ تومن دریافتی دارم
به نظر شما برای این سیستم با این دستمزدها میشه کار کرد
وقتی مدارس غیر دولتی سه برابر به من پیشنهاد میدن دیگه کار کردن در مدارس دولتی ظلم به خانواده منه
وقتی معلم به اندازه یه کارگر ساده دریافتی نداره طبیعیه معلمان باسواد در این سیستم کار نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کارگر هرروز سر کاره با حقوق کم ولی شما نصف سال بیکارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تو مدارس غیر دولتی معمولا ساعتی حقوق میدن به چشم میاد درحالیکه تو مدارس دولتی معلم بابت ساعاتی که کار نمیکنه هم حقوق میگیره بطوریکه اگه درامد یکسال یک معلم را تقسیم برساعات کاری او کنی ساعتی 100-400هزار حقوق میگیره میتونی پیشنهاد بدی تومدارس دولتی هم ساعتی حقوق بدن بعد برای تعطیلاتت شغل دوم داشته باشی یا مثل خیلی از مشاغل دیگه حقوقتو برای ایام بیکاری خودت ذخیره و مدیریت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
من لیسانس دارم و کارگر ساده هستم و روزانه 12 ساعت کار میکنم و سرپا هستم . روزانه فقط برای نهار نیم ساعت وقت میدن مابقی کار میکینم. اندازه شما نمیگیرم ک روزانه 4 ساعت کار میکنید تابستان سه ماه تعطیل + عید 15 روز تعطیل + تقی به توقی میخوره تعطیل . واینکه تدریس هم ک کذاشتید بر عهده مادر و پدرا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اون هشت میلیون هم خیلی زیاده بهتون میدن...معلمها دیگه درس نمیدن معلمها مثل معلمهای دهه ۶۰ و۵۰ ووایل ۷۰ نیستن....وقتی معلمی تمام وقت کلاس یرش توگوشیشه بخدا هزارتومن هم نباید بهش داد....نتیجه این رتبه بندی مقصرفقط معلمه فقط دنبال پول مفت هستند.....اری معلمی که برای دانش اموزان درس میده وخاک کچ میخوره هرچی حقوق بگیره حلالشه ولی الان نه معلمین فقط سرشون تو گوشیه این رتبه بندی کنکنورهم سندش ......
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۲:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
معلومه که نمی دونید کارگرها سه ساله که هیچ درامدی ندارند. اگه کارگرها ماهی 8 تومن حقوق داشتند اسمشون می شد کارمند نه کارگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
جناب دکتر
شما بااین مدرک متوجه مسئولیتتون در برابر دانش آموزان نیستید؟ فقط منافع خودتون رو اون هم بشکل کاسب کارانه نگاه میکنید؟! واقعا برای خودمون متاسف شدم که یک تحصیل کرده اینقدر عوامانه و منفعت طلبانه به موضوع آموزش نگاه میکنه!!!
الان شما بااون دلال که صرفا متافع خوذش رو دنبال میکنه چه فرقی دارید؟ اون دیپلم ردی یا مثلا سیکل شما دکتر و اهل علم و باسواد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام از مشکلات مدارس عادی دولتی, جمعیت زیاد دانش آموزان و فاصله سطح علمی آنها است. زمانی که در اختیار معلم برای تدریس و ارزشیابی با شیوه های جدید و فعال است متناسب با این جمعیت و این اختلاف سطح علمی نیست. بیشترین انرژی و زمان معلم در این گونه مدارس, صرف دانش آموزانی می شود که یا از نظر معلومات پایه های قبل بسیار ضعیف هستند و یا کم تلاش و بی انگیزه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
شما حرف نزنی کسی نمیگه لال هستی، لطفا ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۱۳:۷کمر همت بستی تو پیام‌ها بگردی به همه دستور بدی که ساکت شو حرف نزن و...تو چه کاره که میخوای هیچکس نظر نده و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
درس دادن به انسان های محروم هم یک نوع ایثار است
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۰:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر دین ندارید آزاده باشید.
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۰:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف عدالت آموزشی و فقط بساط مافیا رو پهن تر میکنه. خواهش میکنم مصوبه شورا رو لغو کنید تا با آرامش خاطر به درس و زندگی مون برسیم.
بخدا چند ماهه که نگرانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
آتیش می گیرم وقتی این جور مطالب رو می خونم
یعنی تا کی باید ما فقیرها له بشیم
نه مدرسه درست و حسابی داریم
نه جای درست و حسابی در دانشگاه قبول می شیم
آخر و عاقبت کار هم که نداریم
همه اش حسرت داریم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۲:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ما فقیرها کارگر حساب میشیم. کارگر هم فقط باید از صبح تا شب بدون تعطیلی بدون اعتراض بدون هیچ مطالبه ای کار کنه و اگه یه لقمه نون درآورد از سرش زیادیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
شبانه روز حرف از دولت مردمی میزنند.ای کاش واقعیت داشت و نظر اکثر مردم را می‌پرسیدند. این تغییرات کنکور را بیشتر برای رضای بچه هاشون کردند تا مثلا به جاهای بالاتری برسند وگرنه کسایی که فقیرند و هوش بالا و استعداد دارند کجا قبول میشوند،راهی برای ما مردم نیست جز اینکه از این کشور بریم یا این نامردان را از این کشور بیرون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مصوبه جدیددولت بی عدالتی ترین مصوبه تاریخ۵۰ساله کنکوره،طرح اینجورمصوبه هافقط ب اسم مامحروماولی ب کام پولداراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
شما راهکار بده
ایراد گرفتن هنر وکافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کاری که انجام ندادنش بهتر هست راه حل نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مصوبه جدیددولت بی عدالتی ترین مصوبه تاریخ۵۰ساله کنکوره،طرح اینجورمصوبه هافقط ب اسم مامحروماولی ب کام پولداراست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
دولتمردانی که بچه هاشون در مدارس خاصی درس می خونن فکر کردین برای مدارس دولتی فکر می کنن ؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
البته فکر نکنم بچه هاشون در آزمون ورودی این مدارس خاص مثل سمپاد و...شرکت کنند به احتمال ۹۹درصد با زیرمیزی بچه هاشون قبول میشن اگر هم حرف از مدارس غیر انتفاعی هست که بماند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
دست گذاشتی رو نقطه حساس و اصلی
مصوبه ای باید صادر بشه که هیچ کدام از فرزندان مسیولین حق ندارن تو مدرسه غیر دولتی درس بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
معلما و ناظمایی که کنکوری تحویل میدن باید توسط دولت و اولیا تشویق بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چطوره ازموسسات کنکور که ترفندهای تست زنی را آموزش میدن قدر دانی بشه؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۱۰:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اینکه تعداد قبولی در مدارس استعداد درخشان بیشتر است که چیز طبیعی است خب اینه قبلا به نوعی در آزمون ورودی سنجش شده اند یا به نوعی کنکور داده و در این مدارس پذیرفته شده اند اصلا اسم این مدارس است مدارس استعداد درخشان...خب کسی که از استعداد و شرایط و امکانات بهتری برخوردار است طبیعی است که رتبه بالاتری بیاره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا همیشه این مورد درست نیست . مثلا در علامه حلی به جای فیزیک دبیرستان ، فیزیک هالیدی درس میدهند فقط به خاطر کلاس کار مدرسه و خودنمایی ولی دوازدهم مجبور میشوند که دوباره فیزیک دبیرستان را کار کنند که بچه ها با سئوالات آشنا شوند و اکثرا هم نتیجه دلخواه نمی آورند.
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۱:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
پس معلومه اصلا نفهمیدی موضوع چیه ...
مثل شمر فکر می کنی ...هرکی شرایط بهتری داره
حقشه که قبول بشه ؟؟؟ پس خدا رو شکر که بچه های روستایی و شهرستانی همشون باهوش و با استعداد و با حیا و با اخلاق هستن ...ولی نگم براتون از بچه هایی که به قول خودت شرایط و استعداد خوبی دارن ...اوف بیشترشون خنگن ....با پول روشه ماله کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
من خود سمپاد بودم ،اونجا اکثر قریب به اتفاق بچه های خانواده های مرفه هستن که از صبح تا شب کلاس خصوصی میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کجا عدالت درست رعایت شده که اینجا نشده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی
لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور۱۴۰۲
نه به نظام آموزشی لیبرالی انگلیس در ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
باید کنکور حذف شود
#عدالت آموزشی
#حذف مافیای کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ظرفیت دانشگاهها بر اساس تعداد دانش اموز و البته رتبه علمی در هر منطقه باید توزیع شود البته این به نفع موسسات اموزش کنکور نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام مشکل مدارس عادی، این است که اولا بدلیل هزینه کم که مدارس دولتی میکنند معلم های خوبی نداره که تدریس کنند و از طرفی در مدارس عادی همه چیز معطوف میشود به سال آخر اما در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از همان سال دهم برای کنکور آماده میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
شما هم پولدار شید نمیتونید بچه دار نشید تاوان بی پولی شمارو که دیگران نباید پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
این دیدگاه شما نشانه تکبر بی حد شماست کاش علاوه بر آموزش به اخلاق وپرورش دانش آموز هم توجه می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
معلومه تازه به دوران رسیده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
عجب آدمی هستی شمااااااااااا.........!
هم بی دردی و هم مرفه.........!
اصلأ بی درد و مرفه بودن شماااااا یه طرف.... شعور نداشتنت هم یه طرف دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تاوان زیاده خواهی مشتی نوکیسه را مردم بیچاره باید پس بدهند که نمی خواهند به مال دیگران به ناحق دست درزای کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خیلی ربطی نداره خیلی از پدر و مادر ها میرن قرض میکنن وام میگیرن تا بچشون موفق شه میگن وقتی موفق شد قرضارو میده به همین راحتی ولی بعضیا فقط دنبال بهونن و بعصیا واقعا تواناییشو ندارن به اونها باید واقعا کمک بشه
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۱:۲۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
معلومه که با مغز خالی ولی جیب پر از پول
می تونی حرف بزنی ...
متاسفم که هوش اسقرایی نداری
نمی تونی تفاوت ها و شباهت ها رو تشخیص بدی
معلومه پول دادی نمره گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
حماقت خودت رو لو دادی
خودخواه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
عجب نظری فرمودید!
اجتماع به همه نوع سطح تحصیلات و شغل نیاز داره ، انواع هوش رو داریم و فقط تیزهوشان درس خوندن ملاک درستی نمیتونه باشه ، چه بسیار افراد تحصیلات عالی داریم که توی روابط اجتماعی ساده مشکل دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سطح سواد خیلی از معلم های که آموزش و پرورش داره جذب می کنه پایین هستش
و سن شون خیلی بالا
آخه چند سال می تونه مفید تدریس کنه
تازه من معلم ابتدایی دیدم که دانش آموزاش در حد نوشتن اسمشون سواد نداره
مدیر مدرسه هم میگه آموزش و پرورش اجازه نمی ده دانش آموز همون کلاس اول بمونه باید بره کلاس دوم با این سطح سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خیلی حرف خوبی زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را در کنکور زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اخه چرا چرت تیتر زدید استعداد های درخشان کجاش بچه پولدارن کلی زحمت کشیدن و تلاش کردن دراومدن مدرسه خوب ربطی به بچه پولداری نداره برادر خود من تیز هوشانه یه خانواده ضعیفیم هستیم پدرم بازنشسته شرکته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
عزیز من
چندتا مشکل وجود داره تو این مدارس
1. یک شهریه عمومی داره
2. حجم بالای کتب غیر درسی که تو این مدارس باید تهیه بشه
3. این مدارس خیلی ها در مرکز شهرستان قرار دارد و تعداد بسیار محدودی دارای امکانات اقامت شبانه روزی هستن که امکان دسترسی و یا پرداخت هزینه های بالای سرویس مدارس رو برای دانش اموزان و خوانواده سخت میکنه
4. کلاس های مازادی که علاوه بر کلاس روزمره مدرسه برقرار میگردد و هزینه های انها بسیار بالا تر بوده
5. برگزاری دوره های طرح کنکور با اساتید قوی با پرداخت شهریه از دانش اموز .
France
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مشکل اینه که در مدارس غیر دولتی از این پس نمره ها همه 20 خواهد بود چه ضعیف و چه قوی و چهل درصد کنکور را حتماً خواهند گرفت این فرقت دارا و ندار خواهد بود مثل تقلبهای گسترده ای که در کنکور امسال صورت گرفت نفراتی که حتی نمره قبولی دیپلم را در خرداد نگرفتند و درس ضعیفی دارند...................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کاملا درسته
من خودم شاهد بودم دانش آموز کلاس ششم من که در حد قابل قبول هم نبود وقتی وارد مدرسه غیر دولتی در کلاس هفتم شد تمام نگرانش بالای ۱۸ بود
مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چه ربطی داره
مدرسه غیرانتفاعی داریم تا غیرانتفاعی
بعضی هاشون در حد سمپاد هستن و باشون رقابت میکنن،چه قطعا قبولی های از این دسته از همین مدارس این سبکی هستن ،بعضی غیرانتفاعی ها واقعا اینجوری نیستن و به قول شما نمره کیلویی میدن.به هر حال همه غیر انتفاعی ها مثل هم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام وقتی برنامه ریزان از مشکلات آموزش و پرورش در سطح کشور به درستی خبر ندارند و از نظرات معلمان گچ خورده در نقاط مختلف کشور, بهره نمی گیرند, با عجله بخشنامه و قانون وضع می کنند و نه تنها مشکل قبلی حل نمی شود بلکه بر مشکلات افزوده خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اون دانش آموزی که شما میگید ششم بود و.... دلیل نمیشه !
شاید غیر انتفاعی رفته تلاشش بیشتر بوده و تو مدارس غیر انتفاعی مسلما معلمها و دبیرها و... بیشتر به بچهها از لحاظ درسی میرسن وازشونم درس میخوان چون بلاخره هرکی بچشو میفرسته غیر انتفاعی و کلی پول باید بده بلاخره انتظارم داره بچش که ضعیف هست بیشتر باهاش کاربشه !
خیلیها هستند که بچه هاشون چون تو درسها ضعیفن میفرستن غیر انتفاعی به همین دلائلی که عرض کردم !
و اصلا اگه همینطوری بهش نمره بدن و بی سواد بالا بره تو کنکور که دیگه معلمی نیست که بخواد نمره بیخودی بهش بده ، پس گیر میکنه (البته بعد اگه معدلها تاثیرش زیاد شد فرق داره و کمکی هست ولی تا الان منظورم بود).
البته بطور کلی گفتم و نه نفی میکنم غیر انتفاعی را نه تشویق !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام
سمپاد شب و روز در حال درس خواندن میباشند بچه های مدارس دولتی خیلی کمتر مطالعه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
بحث سهمیه ها خیلی نگران کننده شده شخصی رو میشناسم با رتبه ۵۰ هزار پزشکی قبول شد با سهمیه . سه نفر هم میشناسم درسخون نبودن رفتن مجارستان و فیلیپین و اوکراین دندانپزشکی گرفتن اومدن دارن کار میکنند. از اون طرف فردی رو میشناسم که سهمیه نداشت و بچه پولدار هم نبود با رتبه ۲۰۰۰ رفت رشته پرستاری . در واقع اموزش عالی پول محور و سهمیه محور شده و دیگه علم محور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لااقل دروغ به این بزرگی نگو کجا سهمیه با رتبه ۵۰ هزار پزشکی قبول میشه چه سهمیه ای ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز فرافکنی نکن ،با رتبه 50 هزار با سهمیه خاص ! فوقش میتواند تکنسین اتاق عمل باشد .
مورد بعدی یعنی میخوای بگی مجارستان و ... نمیفهمن چه کسی مناسب رشته است و فقط کنکور ایران ملاک است ؟؟
واژه بچه پولدار هم واژه مناسبی نیست . همه دزد نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام بله سهمیه ها یکی از ناعادلانه ترین ملاک های ورود به دانشگاهه, برای رزمندگان و خانواده شهدا و ... بسیار ارزش قائلیم شکی در حقی که بر گردن همه ما دارند, نیست, و باید به درستی این حق ادا شود. ملاک ورود به دانشگاه باید توان علمی و استعدادهای دانش آموز در ورود به دانشگاه باشه, نه داشتن فلان سهمیه, این تبعیض باعث شده که بسیاری از دانش اموزان مستعد و تلاش گر با مشاهده کارنامه تحصیلی دانش آموز سهمیه ای, حس ناخوشایندی نسبت به آنان پیدا می کنند, خصوصا وقتی می بینند که نمره ها و درصدها و تراز شان بسیار بهتر از انان بوده اما مثلا پزشکی قبول نشده اند و این ناعدالتی بچه های ما را حتی نسبت به آرمان های انقلاب و کسانی که برای این کشور جان فشانی می کنند, دچار شک و تردید می کند,
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۰:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
با بعضی از سهمیه های خاص امکان قبولی در رشته پزشکی با رتبه 50 هزار کشوری وجود داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
این که اکثر این دانش آموزان از مدارس خاص هستند اصلا چیز عجیبی نیست و لزوما ربطی به کیفیت مدارس ندارد چرا که اکثر آنها از یک با دو آزمون ما قبل از کنکور سراسری برای ورود به این مدارس گذشته اند و در واقع اغلب دانش آموزان درسخوان در مراحل قبل از کنکور سراسری‌به این مدارس هدایت شده اند و طبیعیست که فارغ از کیفیت این مدارس همانها اکثر ظرفیت های دانشگاه های برتر را هم پر کنند.از جمله مدارس سمپاد که غالبا هیچ ویژگی خاصی ندارند بجز همین رانت غیر مستقیم اسمشان که با ایجاد ظرفیت پذیرش اغراق آمیز در جذب مثلا نخبگان و استعدادهای درخشان تقریبا اکثر دانش آموزان متوسط به بالا را جذب خود می کنند.متاسفانه علی رغم اگاهی مسئولان از مزایای حداقلی این مدارس در مقابل هزینه های بالای مادی و معنوی آن برای کشور اراده ای برای اصلاح یا حذف این مدارس وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ایا این مدارس درمناطق محروم ومرزی هم وجود دارد البته که باید پولدار باشند تا بچه انها به مردم خوب برود چون باید شهری سکونت داشته باشند که این مدرسه ها دارند ومردم محروم نه قادر به خرید خانه درشهر ها هستند نه اجاره کردند مردمی که خیلی از انها درکپر یا خانه های کانکسی زندگی میکنند خیلی هم بچه های انها با استعداد هستند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۴:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
گل گفتی رفیق عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کنکور همش تقلب **وهمش ب سود افراد پولدار که سوالها را میخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
باز خوبه استعدادهای درخشان بیشتر بودند تا غیر انتفاعیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر کنکور هم حذف شود باز بچه پولدارهای تحصیل کرده در مدارس غیر انتفاعی که معدلهای بالای واقعی یا کاذب خواهند داشت راهی دانشگاهها خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
علم بهتر است یا ثروت ؟!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ثروت بهتره چون با پول می شه علم کسب کرد و با وجود پول می شه این علم رو منتقل کرد مثلاً به قشر ضعیف تا بتونن اونها هم پیشرفت کنند. دست هایم خالی است تا برای قشر ضعیف کاری بکنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا رحمان زاده
۰۹:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سالهاست که همه چیز برای بچه پولداراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کشور کشور پولدارهاست همه جا به نفع پولداهاست بقیه شدن برده پولدار ها مسئولین هم فقط مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
در اموزش وپرورش پولی به راحتی با پول نمره میخرند با پول به دانشگاه میروند واز اموزش عالی رایگان که با سرمایه همین مردم مستضعف تامین میشود برخوردار میشوند واینچنین پولدار ها بطور موروثی صاحب امکانات ورفاه مملکت میشوند واز موقعیت های خوب اجتماعی برخوردار میشوند وقشر مستضعف باید زیر دست اینها باشد ایا این بود ارمان های انقلاب مستضعفان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام بله واقعیت تلخ آینه که در آموزش و پروش, حتی در امتحانات نهایی تقلب در سطح غیر عادی انجام میشه, خصوصا در شهرها و استان هایی که از نظر فرهنگی, علمی و اقتصادی در سطح پایین هستند. تقلب در کنکور هم که متاسفانه در سه چهار سال اخیر, علنی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
الهی به حق دل خون زینب(ع) و به حق حرمت این ماه محرم و به حق مقربان درگاه خدا خیر در این دنیا و آن دنیا نبینند. بگید آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
حق منی ک دولتی درس خوندم چیه؟؟؟اقا زاده هاتون باید بخورن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مقصر دولتها هستند که سیاست تبعیض آموزشی را پیش رو گرفتند کلا آموزش و پرورش را رها کردند به امان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام به نظرم یکی از راه هایی که ما را به عدالت آموزشی نزدیک می کند, برداشتن همه تبعیض ها و سهمیه ها با اسم های مختلف است. برخی از افراد با توان پایین علمی به جهت سهمیه خاص وارد رشته های متقاضی می شوند, و از طرفی دانش آموزان تلاشگر با توان بالای علمی و انگیزشی یا سرخورده چند سالی پشت کنکور می نشینند و یا بدون علاقه مشغول به تحصیل می شوند و یا از وطن برای رسیدن به رشته علمی مورد نظر خود مهاجرت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
نظام آموزشی طبقاتی است کنکور هم محل اشکال وایراد است ونمی تواند درست افراد را گزینش کند به دلیل تقلب خریدن صندلی های دانشگاه وغیره
Netherlands
7891
۰۸:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
من درس خواندن را برا خود و خانواده ام حرام ابد اعلام میکنم. سیستم باید منهدم شود تا مردم بتوانند درس بخوانند. دولت خودش باید منهدم کند این سیستم آموزشی را.
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰۰
۱۱:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
درسی که نشه ازش استفاده کرد به درد خودشون میخوره یه مشت دکتر و مهندس بی سواد خانه خراب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام بله پایه سیستم آموزش و پرورش از پایه اشتباهه, مثل مشک سوراخی است که هر طرفش را وصله بزنی, سوراخ دیگری کنار همون وصله ایجاد میشه, متاسفانه تقریبا از دهه ۷۰ نظام آموزشی دستخوش تغییرات و تحولاتی غیر کارشناسانه شد, گروهی به نظام آموزش و پروش در شرق نظر دارند و گروهی به غرب, بدون توجه به شرایط اقتصادی, فرهنگی, دینی و ... ایران,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
حرفات بوی تنبلی می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
بخاطر سیاست های دولته
آخرین اخبار