تراشه Meteor Lake سال آینده عرضه می‌شود

تراشه Meteor Lake اولین پردازنده اینتل بوده که از طراحی چیپلت استفاده می‌کند.

شرکت اینتل در سه ماهه گذشته به دلیل رکود اقتصادی و کاهش تقاضای مشتریان نیم میلیارد دلار ضرر کرد. این در حالیست که اخیرا TrendForce گزارش داد:"تراشه پرجمدار بعدی اینتل به نام Meteor Lake تا سال ۲۰۲۴ به بازار‌های جهانی ارائه نمی‌شود".

به گزارش سایت theverge؛ روز گذشته اینتل توضیح داد که ادعا‌های TrendForce نه تنها صحت ندارند، بلکه پردازنده  Meteor Lake در سال ۲۰۲۳ به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. تراشه Meteor Lake یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های این شرکت در سال‌های متمادی است.

تراشه Meteor Lake اولین پردازنده‌ای است که از لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) در تولید و از طراحی چیپلت استفاده می‌کند. اینتل پیش از این حرکت تولید تراشه‌های هیبریدی را با ترکیب هسته‌های عملکرد و کارایی نسل دوازدهم Alder Lake خود، شبیه به یک تراشه گوشی‌های هوشمند، آغاز کرده بود.

تراشه Meteor Lake

مدیرعامل اینتل، در فرا خوان در آمد سال جاری مستقیماً به سرمایه‌گذاران گفت که توسعه دهندگان ما تراشه Meteor را در سال ۲۰۲۳ به کاربران تحویل خواهند داد. این پردازنده در آزمایشگاه‌های ما مورد بررسی قرار گرفته و استاندار‌های جهانی را به مهندسان نشان داده است. اینتل همچنین در جریان تماس درآمد سه ماهه دوم خود اعلام کرد که قبلاً ۳۵ میلیون واحد از پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake خود را تولید کرده است؛ که احتمالاً با نام Intel ۱۳th Gene Core شناخته می‌شود و اواخر امسال عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار