استعداد درخشانی ها بدون کنکور وارد دانشگاه تهران می شوند

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره شرایط ادامه تحصیل ویژه رتبه برتری‌ها در دانشگاه تهران توضیحاتی را ارائه داد.

محمود کمره‌ای گفت: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است و بیش از ۴۵ هزار دانشجو هم اکنون در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: حدود ۱۷ هزار دانشجوی کارشناسی و ۱۰ هزار دکتری داریم و حدود ۱۸ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. دانشگاه تهران دارای ۵۰ دانشکده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه تهران در آخرین رتبه بندی شانگ‌های در ۱۶ زمینه علمی رتبه کسب کرده است.

کمره‌ای ادامه داد: داوطلبان فعلی کنکور حتما انتخاب رشته را با بررسی همه جانبه و مناسب انتخاب کنند و تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند.

او گفت: روز سه شنبه مراسمی با عنوان روز باز در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و رشته‌های پرطرفدار جهت شناسایی به داوطلبان اعلام خواهند شد و زمینه‌های شغلی به داوطلبان کنکوری معرفی می‌شوند.

کمره‌ای ادامه داد: ورود دانشجویان استعداد درخشان از دبیرستان و مقطع کارشناسی به مقطع کارشناسی و ارشد دانشگاه تهران بدون کنکور خواهد شد. رتبه‌های اول تا سوم جشنواره خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دانشگاه تهران پذیرش خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: رتبه های اول مقطع کارشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران پذیرش خواهند شد.

کمره‌ای ادامه داد: جزء ده درصد بالای مقطع کارشناسی تا پایان نیم سال ششم به عنوان استعداد درخشان بدون گذراندن کنکور وارد مقطع ارشد دانشگاه تهران خواهند شد.

دانشجویان بااستعداد در دوره های بین المللی شرکت خواهند کرد/ کمک مالی دانشگاه تهران به رتبه های ۳ رقمی کم بضاعت


معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: بنیاد حامیان دانشگاه تهران به رتبه های کمتر از ۱۰۰۰ کنکور که نیاز مالی دارند، تسهیلات مالی اعطا می کند تا زمانی که معدل آن ها بالاتر از ۱۷ حفظ شود.

کمره ای بیان کرد: تسهیلات استفاده از آزمایشگاه های دانشگاه تهران برای دانشجویان خبره و با استعداد در نظر گرفته شده است.

او افزود: افزایش ارتباطات بین المللی و شرکت در دوره های بین المللی در اختیار دانشجویان با استعداد دانشگاه تهران قرار خواهند گرفت.

کمره ای تاکید کرد: دانشجویانی که دارای ایده های نو هستند؛ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حمایت های لازم را از طریق گرنت های جوانی در اختیار آن ها قرار می دهد تا تجاری سازی محصولات و ایجاد شرکت های دانش بنیان شکل بگیرد.

دارندگان مدال طلای المپیاد، بدون کنکور در دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند

کمره‌ای بیان کرد: دارندگان مدال طلای المپیاد کشوری یا اول ، دوم و سوم جهانی هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و بدون کنکور وارد دانشگاه تهران شوند.

او افزود: اگر دانشجویی در دو رشته تحصیل می‌کند، برای این که فرد در رشته دوم تحصیل کند شرط کسب معدل بالای ۱۴ لازم است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: تسهیلات دیگر که ویژه دانشگاه تهران است؛ بحث دوره کحاد که دانشجو علاوه بر رشته تخصصی خود در دوره دیگر هم موفقیت کسب کند. برای استفاده بهتر از آن که از ۱۸تا ۲۴واحد باید بگذراند.

کمره‌ای بیان کرد: تسهیل دیگر در دانشگاه برای توانمند سازی افراد در جامعه دوره کارشناسی دو وجهی در دوره کحاد کل واحد‌ها را می‌گذراند علاوه بر آن دوره دیگر می‌گذراند.

او گفت: در دوره دو وجهی دانشجو می‌تواند از ۱۵تا ۱۲واحد انتخاب کند و از کل واحد‌های او کم شود و همزمان با واحد‌های خودش دروس جایگزین هم می‌تواند بگذراند. چون این واحد‌ها اصلی هستند، این دانشجو مشمول تمام مقررات آموزش دیگر هم است.

کمره‌ای بیان کرد: موتور اصلی همه تحولات آموزشی و دستاورد‌های علمی در نیروی انسانی که دانشجویان علاقمند در دانشگاه است و هم استادانی که با کیفیت خوب جذب شده اند که با آموزش هدفمند و ماموریت گرا در جهت توسعه مرز‌های دانش در خدمت همه هموطنان باشیم.

او گفت: بیشترین تعداد دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه تهران هستند. فضای فیزیکی و آموزشی را دارد که هیچ دانشگاهی در این کیفیت نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
یک درصد دبیرستانیا استعداد درخشانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لطفا مصوبه کنکور را لغو کنید ما هزینه کلاس ها و ترمیم معدل را ندارم
آخرین اخبار