مدیر دامپزشکی استان همدان خبر داد

واکسیناسیون حدود ۵ و نیم میلیون دام

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کاهش۴۵درصدی کانون بیماری‌های دامی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

محمودرضا رسولی گفت: گروه های دامپزشکی استان همدان امسال در دامداری‌های روستایی و واحد‌های صنعتی و مناطق عشایری بیش از ۵.۴ میلیون دام را علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و حیوان از جمله  آبله، شاربن، طاعون، نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز (تب مالت) و  هاری ایمن سازی کرده اند.

او گفت:پارسال با تجهیز و سازماندهی و اعزام هفت گروه دامپزشکی استان همدان به مناطق عشایری جنوب کشور (استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان و کرمانشاه) افزون بر یک میلیون و دویست هزار نوبت، دام‌های عشایر همدان در مناطق قشلاقی واکسیناسیون رایگان شدند تا در فصل گرمسیر (ییلاق) وقتی به همدان کوچ می‌کنند سالم باشند و به صنعت دام استان خسارت، بهداشتی و اقتصادی وارد نشود.

 مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: باتوجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالیان اخیر، خوشبختانه با تلاش همکاران پرتلاش دامپزشکی استان و ۵۰ اقدام تخصصی پیشگیرانه از وجود کانون‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همدان مشاهده و گزارش نشده است.

رسولی گفت: برای پیشگیری از تب کریمه کنگو و لمپی اسکین، بیش از ۲۳۰ هزارمترمربع جایگاه دام و بیش از ۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین سمپاشی شدند. البته هیچ بیماری جدی درحوزه دام در استان  مشاهده یا گزارش نشده است.

 او گفت: امسال  بیش از ۹۶ هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های این استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرارگرفته اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.