سازش ۱۵ درصدی درخواست‌های طلاق توافقی با خدمات مشاوره‌ای بهزیستی سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از درخواست‌های طلاق توافقی که در سال ۱۴۰۰ به مشاوره بهزیستی ارجاع شد، با خدمات مشاوره‌ای و مداخله‌ای این سازمان به سازش رسید.

آقای منطقی در نشست کار گروه پیشگیری و کاهش طلاق و تقسیم کار ملی استان سمنان بیان کرد: برنامه‌های آموزشی باید کسب مهارت همسران در زندگی مشترک باشد که با توانمندسازی زوجین از برخی مشکلات پیش آمده در زندگی مشترک جلوگیری کرد.

وی افزود: مهمترین نکته اجرای خدمات گسترده با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، بازخورد خوب و مطلوب است و هماهنگی و تمرکز همه جانبه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف بر یک موضوع می‌تواند اثرگذار باشد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه بهزیستی خدمات متنوعی برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق انجام می‌دهد گفت: این سازمان برای همسرانی که متقاضی طلاق هستند نیز خدمات مشاوره روان‌شناختی و مداخله‌ای بمنظور کاهش طلاق ارائه می‌دهد که طبق آمار و ارقام در این بخش موفق بوده است.

منطقی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای طرح تقسیم کار ملی پرهیز از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی است که این طرح برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تشکیل کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج اجرا می‌شود.

وی افزود: آموزش سبک زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی خانوادگی نیز به منظور کاهش طلاق اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.