خسارت ۲۳۷ میلیارد ریالی سیل به مزارع پرورش ماهی فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در جریان سیل اخیر به ۱۳ مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی، خسارتی به ارزش ۲۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وارد آمد.

علی فلاحی اظهار کرد: بروز سیل موجب تلف شدن بیش از ۳۰۰ تن ماهی پرواری و تخریب زیر ساخت‌ها و تاسیسات این مزارع از جمله بند‌های انحرافی، کانال‌های آبرسانی، دیوار‌های جانبی، پل‌ها و جاده‌ها شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استخر‌های خسارت دیده در شهرستان‌های سپیدان، اقلید، مرودشت، خرم بید، فراشبند و کازرون قرار دارد، گفت: توصیه ما به بهره برداران حوزه شیلات استفاده از ظرفیت بیمه محصولات کشاورزی برای مدیریت خسارت مخاطرات است.

به گفته او، با توجه به تغییرات ایجاد شده در قوانین بیمه محصولات کشاورزی بچه ماهیان از مبدا و مراکز تکثیر تحت پوشش قرار می‌گیرند و اتحادیه‌های آبزی پروری نیز به عنوان کارگزار امکان صدور بیمه نامه برای مزارع دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال زراعی گذشته ۲۰ مزرعه پرورش ماهی تحت پوشش بیمه قرار داشتند که نزدیک به ۳۰۰ میلیون ریال غرامت از سوی بیمه گر به مراکز خسارت دیده پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار