با حضور رئیس جمهور انجام شد؛

اتخاذ تصمیماتی برای بهبود روند و ثبات‌بخشی به بازار سرمایه

آخرین تحولات مربوط به بازار سرمایه در جلسه ستاد اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای ثبات‌بخشی و بهبود روند این بازار اتخاذ شد.

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت الاسلام سید سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه گزارشی از آخرین وضع بازار سرمایه، تحولات این بازار و نوسانات آن ارائه و دلایل این روند‌ها تشریح شد.

در ادامه جلسه همچنین نتایج مصوبات پیشین ستاد در خصوص بازار سرمایه و اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه در قالب گزارشی مطرح شد و مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش‌های دستگاه‌های مسئول، بر لزوم حفظ ثبات بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه باید به گونه‌ای عمل کنند که این بازار برای فعالان آن پیش‌بینی پذیر و باثبات باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین از اهتمام جدی دولت برای حفاظت از منافع مردم و سهامداران در بازار سرمایه خبر داد و با تاکید بر ضرورت شفافیت و ثبات مقررات در این بازار افزود: برای تحقق پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه لازم است مقررات این بازار کاملا شفاف باشد و در عین حال از تغییرات مکرر در مقررات به طور جدی پرهیز شود.

در ادامه این جلسه علاوه بر تاکید مجدد بر اجرای مصوبات پیشین ستاد اقتصادی دولت در خصوص بازار سرمایه، راهکار‌های دیگری در خصوص بهبود روند و ثبات‌بخشی به این بازار مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار متضرر بورس
۱۰:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
برای بازگشت بازار به روند صعودی 5 مورد زیر باید انجام شود هیچکدام انجام نشده.لطفا کامل بخوانید و پیگیر موارد زیر باشید تا بازار صعودی شود.دنبال حاشیه نروید.موارد زیر اصل مطلب است.
الف - سهام استقلال و پرسپولیس باید بازگشایی شود و معاملاتش انجام شود.حواستون باشه گفتن هفته بعد باز میشود باور نکنید. وعده زیاد میدهند 6 ماه از پذیره نویسی گذشته.قرار بود اردیبهشت بازگشایی شود بعد گفتن خرداد.بعد تیر.بعد مرداد.فعلا هم خبری از بازگشایی نشده.پیگیر باشید.
ب - اساسنامه دارایکم و پالایش بعد از 2 سال خاک خوردن در دولت سابق و دولت فعلی و وعدهای تلویزیونی رئیس بورس و وزیر اقتصاد و وزیر نفت باید در هیئت دولت تصویب و به تایید مجلس هم برسد تا کسی نتواند زیرش بزند.تا اساسنامه تصویب نشده و قیمت هر دو صندوق با ناو نرسیده سهامداران در ضرر می مانند.تا این دو صندوق وضعش درست نشده روند صعودی بازار شروع نمیشود.پیگیر اساسنامه باشید.بخدا سهامداران نابود شدن.
ج - قیمتگذاری دستوری و وضع مالیات و عوارض های یک شبه توسط وزارت صنعت در حوزه خودرو سیمان فولاد معادن مس و روی و آهن و مواد غذایی و دارویی متوقف و طبق ماده 90 قانون سیاستهای کلی اصل 44 تمام ضرر و زیان شرکتها و سهامدارانی که از قیمتگذاری دستوری دولت در 20 سال گذشته متضرر شده اند پرداخت گردد.اینم انجام نشده پیگیر باشید.
د - نرخ دلار نیمایی سریعا به نرخ توافقی برسد و بمرور با نرخ بازار یکی شود و تک نرخی شود.اینم انجام نشده.
س - سود سنواتی سالهای گذشته سهامداران پرداخت گردد.ماده 240 قانون تجارت اصلاح گردد و پرداخت سود ظرف یکماه بعد مجمع پرداخت گردد.چرا 8 ماه سود سهامداران در حساب شرکتها می ماند و کسی پیگیر اصلاح این قانون فساد انگیز در دولت و مجلس نیست؟
آخرین اخبار