درگیری مزدوران وابسته به امارات و عربستان در شبوه یمن

نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن و مزدوران تحت حمایت امارات و وابسته به شورای انتقالی جنوب در استان شبوه یمن دوباره درگیر شدند.

شبکه العالم گزارش داد، شدت گرفتن درگیری‌ها بین گروه‌های وابسته به امارات و عربستان در استان شبوه یمن بازتاب اختلافات شدید در به اصطلاح شورای ریاستی یمن وابسته به سعودی و ناتوانی آن در حل مشکلات گروه‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی است.

درگیری‌ها بین نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در شهر عتق در استان شبوه در جنوب شرق یمن برای دومین روز پیاپی ادامه دارد. برخی منابع محلی در شبوه از کشته و زخمی شدن شماری از نیرو‌ها در این درگیری‌ها خبر دادند. به طوری که هر طرف برای تسلط بر مناطق مهم این استان نفت خیز تلاش می‌کند.

علی الذهب خبرنگار این شبکه گزارش داد: با افزایش روند درگیری بین برخی گروه‌های وابسته به حزب الاصلاح و برخی گروه‌های وابسته به امارات، تشدید درگیری نظامی در استان شبوه در جنوب شرق یمن ادامه دارد.

چند ساعت پس از شدت گرفتن درگیری‌ها در شهر عتق مرکز اداری این استان و کشته و زخمی شدن شماری از افراد، هر دو طرف در حال افزایش نیرو‌ها و تجهیزات خود هستند و همزمان درگیری‌ها در سرتاسر این شهر ادامه دارد.

امارات و عربستان سعودی از سال ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن لشکرکشی کردند و برای فرار از اتهام‌ها علیه خود، آبان ماه سال ۹۸ طرف‌های درگیر را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی شکننده که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را بگیرد تا جایی که شورای انتقالی در هفتم اردیبهشت سال گذشته در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار