پیری جمعیت برای آینده کشور و سازمان‌های بیمه‌ای هولناک است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کشور را مقوله جوان سازی جمعیت عنوان کرد .

رستمی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : اگر سیاست پیش نرود، تا ۲۰، ۳۰ سال آینده کشور ما جزو پیرترین کشور‌های جهان خواهد شد، و این یعنی در خوش بینانه‌ترین حالت ما حتی نیروی فعال و کاری برای ارائه خدمات به خود ما که جزو قشر سالمند و سالخورده آن زمان هستیم، نداریم چه برسد به موضوعات مهم دیگر.

وی از مهم‌ترین معایب جمعیت سالخورده در حوزه بیمه را کاهش شدید منابع مالی و در آمدی صندوق‌های بیمه عنوان کرد و گفت: صندوق‌های بیمه اگر منابع درآمدی جدید نداشته باشند حتی اگر ذخیره هم داشته باشند روزی تمام می‌شود و با مشکلات پرداخت حقوق‌ها و مستمری‌ها مواجهه می‌شوند همه ساختار و ساز و کار آن‌ها مختل می‌شود.

رستمی از سازمان‌های بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی خواست در راستای حمایت از سیاست جوانی جمعیت مشوق‌ها و سیاست‌های تشویقی ویژه جوان سازی جمعیت در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه یکی از دغدغه‌های زنان شاغل در بنگاه‌های اقتصادی را ازدواج کردن و به ویژه فرزندآوری دانست و گفت: این زنان کارگر و شاغل ترس این را دارند با فرزندآوری و مرخصی زایمان حقوق و حق بیمه و سنوات توسط کارفرماییان قطع شود پس بنابراین سازمان‌های بیمه گر مانند تامین اجتماعی برای رفع این دغدغه‌ها طرح‌هایی در دست اقدام داشته باشد.

رستمی با بیان اینکه سالخودگی جمعیت کشور ترس هولناکی در همه حوزه‌ها علی الخصوص برای سازمان‌های بیمه‌ای با از دست دادن پشتیبان‌ها مالی است، خواستار اجرای قانون حمایت از خانواده ابلاغیه دولت به ویژه در بحث مرخصی‌های زایمان زن‌ها های شاغل شد.

دبیر طرح سیاست جوان سازی جمعیت استان کرمانشاه در ادامه همچنین خواستار بیمه زنان سرپرست خانوار زیرپوشش نهاد‌های حمایتی شد.

رستمی از سازمان تامین اجتماعی خواست در راستای حمایت از جوانی جمعیت در راستای تامین هزینه‌های زنان نابارور اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.